מלך סעודיה סלמאן התארח לראשונה בפרלמנט המצרי, ובנאום שנשא שלשום בערב, שנמשך שש דקות בלבד, הוא שב ואמר כי סיכם עם נשיא מצרים, עבד אל־פתאח א־סיסי, על הקמת גשר באורך 50 ק"מ מעל למצרי טיראן בדרום הים האדום, שיחבר בין שתי המדינות ובין אסיה ואפריקה.
 
"הגעתי להסכמה עם אחי, כבוד הנשיא א־סיסי, על הקמת גשר שיחבר בין שתי המדינות", אמר סלמאן. "הצעד ההיסטורי הזה, שיחבר בין שתי יבשות - אסיה ואפריקה, הוא מהלך שיגביר את היקף הסחר בין שתי המדינות לרמה חסרת תקדים". בנוסף קרא המלך סלמאן לקדם את הקמתו של כוח צבאי כלל־ערבי, רעיון שמצרים העלתה בשנה שעברה.
 
יש לציין כי הרעיון להקמת הגשר בין מצרים לסעודיה החל לפני 28 שנים, ב־1988. על פי התוכנית, אבן הפינה להקמת הגשר הייתה אמורה להיות מונחת ב־2006, אך נשיא מצרים המודח חוסני מובארק דחה את התוכנית, בטענה כי הדבר עלול לפגוע בתיירות בעיר שארם א־שייח' שבדרום סיני. 
 

הדיון בפרויקט, שעלותו כ־4 מיליארד דולר, שב אל שולחן הפרלמנט המצרי ב־2012, ובמקביל חברת בן לאדן הסעודית הביעה נכונות להקימו. אולם חוסר היציבות במצרים הביא לדחיית הבנייה.
 
על פי אחת התוכניות, הגשר יחבר בין ראס א־שייח' חמיד בסעודיה לאי טיראן – שמסירתו, יחד עם האי סנפיר, לסעודיה - עוררה סערה במצרים. מהאי טיראן ייבנה גשר נוסף, שיחבור לשארם.
 
התוכנית השנייה עוסקת בחיבור ראס א־שייח' הסעודי לאי סנפיר, ומשם לאי טיראן ועד שארם א־שייח'. במילים אחרות: הקמת שלושה גשרים. בתוכנית השלישית דובר על מנהרה במקום גשר, שתחבר בין שארם א־שייח' לאי טיראן.
 
הגשר יכלול מסלולים למעבר משאיות, כלי רכב וגם מסילת ברזל לרכבות מטען, מה שיביא לזירוז בהעברת הסחורות בין שתי המדינות. בניית הגשר תימשך כשבע שנים, אך בתקשורת הערבית צוין כי ישראל מתנגדת להקמתו, בשל מעברו במצרי טיראן האסטרטגיים.
 
במהלך הביקור העניק א־סיסי למלך סלמאן את אות הנילוס, אות הכבוד הגבוה ביותר במצרים. לאחר מכן הוא הציע שהגשר ייקרא על שם סלמאן בן עבד אל־עזיז.
 
לאחר ההכרזה, נציגים משתי המדינות חתמו על 15 הסכמים כלכליים. גורם רשמי בממשל המצרי אמר לרשת אל־ערביה כי שווי ההסכמים שנחתמו במהלך הביקור מגיע ל־1.7 מיליארד דולר.
 
זהו ביקורו הראשון של המלך הסעודי בן ה־80 במצרים מאז שעלה לשלטון בשנת 2015. הוא הגיע על רקע דיווחים על יחסים מתוחים בין שתי המדינות, בשל אי השתתפותה של מצרים בקואליציה הסעודית נגד החות'ים בתימן, כמו גם היחסים החמים של א־סיסי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, התומך בכוחותיו של בשאר אסד בסוריה בניגוד לעמדת ערב הסעודית, המצדדת במורדים. א־סיסי אמר כי "אני מאמין כי ביקור המלך יבסס את השותפות האסטרטגית בין מצרים לסעודיה. זהו דף חדש בשיתוף הפעולה הערבי".