מת'יו וטרסס אנגלהרט, בעל ואישה מקליפורניה, היו יקירה של הקהילה הטבעונית במדינה. השניים מנהלים רשת מסעדות טבעונית מצליחה, הגדולה ביותר בלוס אנג'לס, בשם Cafe Gratitude. אך השבוע נגמר הרומן בין הקהילה לשניים, כאשר התגלה שהזוג מגדל חיות חווה – וגם שוחט אותן. 

ה"הוליווד ריפורטר" דווח היום (חמישי) כי הזוג אנגלהרט החל לקבל איומים ברצח כחלק מקמפיין אינטרנטי נרחב נגדם, לאחר שפוסט שהעלו חשף את החלטתם לחזור ולאכול בשר, ואף, כאמור, לשחוט מחיות החווה שלהם. בעקבות הגילוי מאות אנשים מדרגים את רשת המסעדות בדירוג הנמוך ביותר האפשרי באפליקציות השונות, נפתח עמוד פייסבוק הקורא להחרימם עם מאות "לייקים", והפגנות החלו להתקיים נגדם בעיר.
"אנשים אמצו מנטליות של מאפיה", אמר מת'יו. "זה מעציב אותי שהבחירות הפרטיות שאנחנו מקבלים בבית הובילו אנשים להרגיש כה נבגדים עד שזה הגיע למצב של איומים על חיינו. ההרגשה מאוד לא טובה".  

סניף של Cafe Gratitude. צילום מסך

הסערה החלה כאשר פעילים למען זכויות בעלי חיים גילו פוסט מלפני שנה מאת טרסס, בו הודיעה כי הזוג החליט לחזור לאכול בשר, לאחר יותר מ-40 שנים של צמחונות (וכ-15 שנים של טבעונות). הפוסט הכיל תמונות של מקרר מלא בשר פרות שהם גדלו בחווה שלהם. הפעילים הפיצו בתפוצה רחבה את הפרסום. הקהילה הטבעונית בחוף המערבי קיבלה את החדשות בתדהמה. "אנחנו כל כך נסערים בגלל שטבעונות היא מערכת אמונות, והמסעדה הציגה את עצמה כשותפה לאמונות האלו", אמרה קרי קריסטיאנסון, שהתחילה את קבוצת החרם בפייסבוק. "אתה עוזר המון למסעדה כי אתה מאמין שהיא חלק מהפילוסופיה הזו, ומתברר שהיא לא. כדאי שטבעונים ידעו שלמסעדה הזו יש חווה בה נשחטות חיות". 
מת'יו טוען כי הם שחטו רק "מספר" פרות, ומעולם לא מכרו את הבשר, רק חלקו אותו עם "החברים, השכנים והקהילה שלנו".