צבא סוריה הכריז היום (שישי) על רגיעה בלחימה בחלקים מהמדינה, שתיכנס לתוקף החל מ-1:00 אחר חצות. על פי ההכרזה של מטה הכללי של הצבא הסורי, הרגיעה תתקיים רק דמשק ומזרחית לה למשך 24 שעות ובאזור לטקיה למשך 72 שעות.



על פי סוכנות הידיעות אינטרפקס, בזמן הרגיעה ייאסרו כל םעילות צבאית ושימוש בכלי נשק מכל סוג. הגנרל סרגיי קורלנקו, מפקד המרכז הרוסי לפיקוח על הפסקת האש, אמר כי  הוא לא רואה סכנה שהמצב יסלים חזרה לעימות צבאי מלא. 

ההכרזה על תקופת הרגיעה באה לאחר שארצות הברית ורוסיה נתנו את חסותן למהלך שכזה. מוקדם יותר מתח סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, ביקורת על החלטת נשיא ארצות הברית ברק אובמה לשלוח עוד 250 אנשי כוחות מיוחדים לסוריה וטען כי מדובר בהפרת ריבונותה, כך על פי סוכנות הידיעות טאס.



ההסכמה בין שתי המעצמות היא נדבך נוסף בשיתוף הפעולה בים תהשיים בנושא סוריה. בחודש שעבר דווח שרוסיה וארצות הברית דנות באורח נדיר באפשרות "קונקרטית" לתאם ביניהן פעולה צבאית לשחרור בירת דאעש בסוריה, א-ראקה.

העיר חלב לא הוזכרה בהכרזה ובה ככל הנראה לא תתקיים רגיעה. על פי דיווחים, בשבעת הימים האחרונים נהרגו בעיר לפחות 202 בני אדם, בהם עשרות ילדים, מפגיעות הן של הצבא והן של המורדים.



הארגון הסורי לזכויות אדם מוסר כי 123 בני אדם, בהם 18 ילדים, נהרגו בהפצצות של המשטר. מנגד, ארגון פיקוח בריטי אומר כי 71 אזרחים, בהן 13 ילדים, מצאו את מותם בהפגזות ביצעו המורדים לאזורים הנשלטים בידי הממשלה.