ההחלטה של בית המשפט הבלגי בבריסל, אשר חתמה 18 שנים של רדיפה מצד הפרקליטות הבלגית על ארגון הסיינטולוגיה של בלגיה וחברים בקהילה הסיינטולוגית המקומית הפכה היום להיות סופית וקיבלה תוקף מלא. פסק הדין בן ה-173 עמודים הכריז כי כל ההליכים שהופעלו נגד הנאשמים - אשר כללו גם את כנסיית הסיינטולוגיה של בלגיה והמשרד למען זכויות אדם של כנסיית הסיינטולוגיה הבינלאומית - כלא קבילים, ובכך דחה את כל הטענות של התביעה כחסרות בסיס.



ההחלטה הפכה להיות סופית לאחר שהתביעה החליטה לא להגיש ערעור וקיבלה ללא עוררין את טיעוניו של בית המשפט.



כנסיית הסיינטולוגיה של בלגיה בירכה על החלטה זו של התביעה אשר חותמת את החלטת בית המשפט באופן סופי. פסיקה זו מצטרפת לשורה ארוכה של החלטות בתי משפט אשר הכירו בזכויותיהם של סיינטולוגים שלא להיות מתוייגים ומופלים על בסיס אמונתם הדתית. החלטות מעין אלה התקבלו כבר בכל רחבי אירופה: בספרד, פורטוגל, איטליה, אנגליה, גרמניה, שוודיה, הולנד ועוד - כולן ארצות בהן זכתה סיינטולוגיה להכרה כדת לגיטימית, בדרך כלל בפסיקות של בית משפט עליון.



מהדובר של כנסיית הסיינטולוגיה בבלגיה, אריק רו, נמסר כי ״כמובן שהחלטה זו היא ניצחון עבור כל סיינטולוג והסוף של רדיפה לא צודקת, אך היא בעיקר ניצחון של חופש הדת והאמונה בבלגיה. התובע הפדרלי תבע שלא בצדק סיינטולוגים במשך 18 שנים, ומאחר שלא מצא אף עבירה שבוצעה, למרות חקירה יסודית וארוכה, עשה את הטעות של לשאוף להמשיך את הרדיפה על בסיס פירוש לקוי של הכתבים של מייסד הסיינטולוגיה. התנהלות כזו מסוכנת ביותר לחופש המצפון, ובית המשפט החזיר את הצדק והסדר על כנם על-ידי כך שהזכיר לתביעה את העקרונות הבסיסיים ביותר של החוק וזכותו של כל אדם לעסוק בדת בה הוא בחר. העובדה שהתובע הפדרלי החליט לא לערער על ההחלטה הופכת אותה לחשובה אף יותר ואני שמח מאוד למחשבה שבעתיד היא יכולה לשרת את כל אלה שעלולים לסבול רדיפה דומה בגלל אמונותיהם״.



כנסיית הסיינטולוגיה נוסדה ב-1954 ומונה כיום כמה מיליוני חברים ביותר מ-180 מדינות. בבלגיה היא התחילה לפעול ב-1974, וכיום לוקחת חסות על תכניות חינוכיות רבות לשיפור חברתי, ובכללן מניעת שימוש בסמים, הנחלת עקרונות להתנהגות טובה בהסכמה רחבה והפעילות ההחלטית והחד משמעית לשים סוף להתעללויות בתחום הפסיכיאטריה כמו גם תכנית הלימוד הגורפת בנושא זכויות האדם. חברי הכנסייה מארגנים ומנהלים פעילויות רבות נוספות אשר כוללות מפגשים בין-דתיים, חלוקת בגדים לפליטים וכיוב׳.