מסר של פיוס? בינאלי יילדירים, ראש ממשלת טורקיה החדש, שנכנס לתפקיד רק בחודש שעבר, התראיין לעיתון הטורקי "הורייט" היום (שישי) ואמר כי "ישראל, סוריה, רוסיה ומצרים - לא יתכן מצב של טינה מתמדת בין המדינות שגובלות בים התיכון או הים השחור", כך פורסם בגלי צה"ל.



יילדירים החליף את אהמט דבוטאולו, שהתפטר מראשות הממשלה בחמישה במאי האחרון, בעקבות חילוקי דעות עם הנשיא, רג'פ טאיפ ארדואן. יילדירים התייחס בראיון לעימות האלים שאירע במשט לעזה בשנת 2010 על ספינת ה"מרמרה", במהלכו נהרגו תשעה מנוסעי הספינה, 20 נפצעו ועשרה חיילי צה"ל נפצעו ואמר: "עדיין לא הגענו לפתרון, אבל אני לא חושב שייקח לזה הרבה זמן".



חילוקי דעות עם הנשיא, רג'פ טאיפ ארדואן. צילום: רויטרס
חילוקי דעות עם הנשיא, רג'פ טאיפ ארדואן. צילום: רויטרס



דבריו של יילדירים מגיעים כשבועיים לאחר ששר החוץ הטורקי, מבלוט צ'אבושולו, אמר כי ישראל וטורקיה רחוקות פגישה או שתיים מהשלמת הסכם הנורמליזציה בין שתי המדינות. לדברי הבכיר הטורקי, לאנקרה חשוב ביותר שישראל תסיר את המכשולים המונעים לדבריו העברת סיוע לפלסטינים בכלל ולתושבי רצועת עזה בפרט. בנוסף, צ'אבושולו התייחס גם לכך שטורקיה תדחה את ההסכם שלה עם האיחוד האירופי לקבלת פליטים, אם האיחוד לא יקבל את הבקשה הטורקית לתת לאזרחים טורקיים אשרות כניסה לאיחוד.