הרשויות באיסטנבול אסרו היום (שישי) לקיים את מצעד הגאווה שתוכנן להתקיים בשבוע הבא, בשל דאגה לביטחון המשתתפים, לאחר שארגונים לאומניים אמרו שהם לא יאפשרו לקיים את האירוע על אדמת טורקיה. מארגני האירוע הודיעו לאחר שניתן האיסור, כי מדובר בצעד שאינו חוקי והם מתכננים לנקוט בצעדים משפטיים.



מצעד הגאווה תוכנן להתקיים ביום ראשון במרכז איסטנבול, כשבעבר מצעד זה תואר כגדול ביותר בעולם המוסלמי. ממשרד מושל איסטנבול אמרו היום כי המצעד הוחרם מתוך דאגה לסדר הציבורי וכי האבטחה בעיר כבר תוגברה לאחר סדרת פיגועים שבוצעו על ידי ארגון דאעש וחמושים כורדים במהלך החודשים האחרונים.



ממשרד המושל של הרובע המרכזי של איסטנבול נמסר כי: "הממשל המקומי לא יאפשר התקהלות שכזו או מצעד במהלך התאריכים הנקובים, זאת מחשש לשלומם של אזרחינו, בעיקר משתתפי האירוע והחשש לסדר הציבורי".  האיום על המצעד הגיע מקבוצת נוער אולטרה-לאומי, שאמר כאמור, כי הוא לא יאפשר את קיום המצעד משום שהוא לא מוסרי ומאיים באלימות.


ארגוני הקהילה הגאה הודיעו כי ההחלטה לבטל את האירועים אינה חוקית. "משרד מושל איסטנבול הצביע על איומים נגד הצועדים כסיבה לביטול המצעד. חובה הבסיסית של המדינה היא לא למנוע את קיום הזכויות אלא להגן על אלו שזכאים לזכויות. משרד המושל הוכיח כי הוא מעדיף לדכא את זכויות האדם מלהתעמת עם הארגונים המאיימים", נאמר בהודעה מטעם ארגוני הלהט"ב במדינה.