המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, ממשיך להתנגד לשינוי המדיניות של החזקת נשק. בעצרת שהתקיימה הלילה (שבת) בטקסט התייחס איל ההון לטבח באורלנדו, פשע שנאה ואירוע טרור שאירע במועדון המזוהה עם הקהילה הגאה בו נרצחו 49 בני אדם, והביע צער על כך שלא היו באירוע מבלים חמושים. "אל תתנו להם לקחת לכם את הרובים. אם רק לחלק מהאנשים הנפלאים האלה היה נשק, הם היו יכולים לירות ולהרוג את עומאר מאטין (היורה)", אמר טראמפ והוסיף: "זה היה יכול להיות מחזה יפה", ואת היורה עצמו כינה טראמפ "מנוול".
בהמשך דבריו המועמד מתח ביקורת כלפי מקבילתו הדמוקרטית הילרי קלינטון וכלפי הנשיא הנוכחי, ברק אובמה, שדווקא מבקשים להחמיר בהגבלות בנשיאת נשק בעקבות אירוע הירי במועדון הגאה. מחוץ לאירוע עצמו עמדו מפגינים רבים שנשאו שלטים נגד טראמפ. מספר אנשים נעצרו באירוע עצמו, ביניהם אדם אשר לטענת המשטרה החזיק ברובה, ונעצר שעות לפני הגעתו של המועמד לאירוע.  


פינת הנצחה ל-49 הנרצחים באורלנדו. צילום: רויטרס

 
ובתוך כך, נדמה שטראמפ מצמצם את הפער מול קלינטון, ונגס ביתרון הגדול שלה, כך לפי סקר שפורסם הלילה בסוכנות הידיעות רויטרס בעקבות אירוע הירי במועדון הלהט"ב באורלנדו. לפי התמונה שהוצגה בסקר, קלינטון אמנם עדיין מחזיקה ביתרון של 10.7 אחוזים בקרב המצביעים, אך מדובר בירידה באחוזי ההצבעה שלה, שכן לפי סקר אחר שפורסם בתחילת השבוע, היא החזיקה ביתרון של 14.3 אחוזים מול טראמפ.


הילרי קלינטון מכריזה על ניצחונה בפריימריז. צילום: רויטרס