המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראפ, נחת היום (שישי) בסקוטלנד ומיהר להגיב על הדרמה שהתחוללה בבריטניה. לאחר שהוכרע במשאל עם כי בריטניה תעזוב את האיחוד האירופי וזמן קצר אחרי שראש הממשלה הבריטי, דיוויד קמרון, התפטר מתפקידו, טראמפ אמר כי "הבריטים לקחו בחזרה את השליטה על ארצם". 



איש העסקים שהגיע לסקוטלנד לפתיחה מחודשת של מגרשי גולף, השיב לשאלותיהם של העיתונאים לאחר שנחת במטוסו הפרטי. על ההתנתקות מהגוש האירופי אמר טראמפ, "זה דבר גדול".



המיליארדר התייחס למשבר ההגירה באירופה וקשר בינו לבין החלטת הבוחרים במשאל העם בבריטניה. "אנשים ברחבי העולם כועסים, אנשים כועסים על אלה שבאים למדינה שלהם ומשתלטים עליה".  על רקע זה טראמפ התעמת עם קמרון שתמך בהישארות באיחוד האירופי ותקף את טראמפ בטענה כי המדיניות נגד המהגרים של המועמד הרפובליקני לנשיאות היא מפלגת ולא נכונה.



כבר לפני מספר שבועות אמר טראמפ כי הוא משער שבריטניה תעזוב את האיחוד האירופי. "אמרתי שזה יקרה ואני חושב שזה דבר נהדר", אמר היום טראמפ. מוקדם יותר היום אזרחי בריטניה הכריעו כי הם מעוניינים לעזוב את האיחוד האירופי. התקשורת המקומית בממלכה המאוחדת דיווחה כי בניגוד לתחזיות ועל אף הסקרים הצמודים במשאל העם, נרשם רוב למצביעים שבחרו להיפרד מהגוש האירופי. לאחר ספירת הקולות, מספר התומכים בהישארות עומד על 48.1% ואילו מספר המצדדים בעזיבה עומד על 51.9%.



חגיגות בבריטניה עם פרסום תוצאות המשאל. צילום: רויטרס
חגיגות בבריטניה עם פרסום תוצאות המשאל. צילום: רויטרס