המחבלים שביצעו את פיגוע ההתאבדות בנמל התעופה הבינלאומי אתאטורק באיסטנבול הם זרים, כך עולה מנתיחת גופותיהם, על פי דווח של סוכנות הידיעות הטורקית דוגאן, שלא מסרה מהו המקור ממנו קיבלה את המידע. 



מספר ההרוגים בפיגוע עלה ל-42 ו-239 בני אדם נפצעו, כך מוסרים גורמים בטורקיה. 13 מההרוגים הם אזרחים זרים, בהם חמישה סעודים, ושני עיראקים. בנוסף נהרגו אזרחים מסין, ירדן, טוניסיה, אוזבקיסטן, איראן ואוקראינה. על פי משרד החוץ בירושלים, לא נפגעו ישראלים בפיגוע, ונוצר קשר עם כל אלה שהוגדרו כמנותקי קשר. 



אחד מהמחבלים פתח באש באולם הכניסה עם נשק אוטומטי, לפני שפוצץ את עצמו ביחד עם עוד שני מחבלים. שוטרים ירו לעבר המחבלים במטרה לעצור אותם, טרם הגעתם לעמדות הבידוק באולם הנוסעים הנכנסים בשדה התעופה, אולם המפגעים פוצצו את עצמם. עד ראייה סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ראה שוטר נאבק באחד המחבלים, מכניע אותו ומצמיד אותו אל הקרקע, כשלאחר מכן פוצץ המחבל את חגורת הנפץ שלו.



סוכנות הידיעות הטורקית דוגאן דיווחה כי רשויות החוק בטורקיה סבורות כי ארגון דאעש הוא האחראי למתקפה. האירוע התרחש באטאטורק, שדה התעופה הגדול באיסטנבול המרכז את מרבית הטיסות הבינלאומיות. ממשרד המשפטים הטורקי נמסר כי "על פי מידע שקיבלנו מחבל פתח באש עם רובה קלצ'ניקוב ופוצץ את עצמו". עדי ראייה דיווחו על פצועים רבים ששכבו מחוץ לטרמינל ובתוכו. נוכחים במקום סיפרו לרשת CNN כי קולות הנפץ נשמעו מהחניון בשדה התעופה וכי מוניות במקום נפגעו.



נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, קרא למדינות המערב להראות עמידה נחושה יותר כנגד הטרור: "ההתקפה, שהתרחשה בחודש הרמדאן, הראתה שטרוריסטים פוגעים באזרחים תמימים ללא אבחנה. מטרת ההתקפה היא לערער את יסודותיה של טורקיה בעזרת שפיכות דמים וגרימת כאב".



ארדואן הוסיף ואמר שהוא מצפה מממשלות, בתי מחוקקים, מהתקשורת ומארגוני חברה אזרחית ברחבי העולם, ובעיקר במערב, להביע עמדה נחרצת נגד הטרור. "אל תטעו", אמר ארדואן, "בשביל קבוצות טרור אין הבדל בין איסטנבול, ברלין, אנקרה או שיקגו. אם העולם לא יילחם בטרור בשיתוף פעולה, כל התסריטים הנוראיים ביותר שאנו יכולים לדמיין, יתרחשו, אחד אחרי השני". בסיום דבריו, ארדואן שלח את תנחומיו לעם הטורקי ולמשפחות הקורבנות ואיחל החלמה מהירה לפצועים.



ראש ממשלתה של טורקיה, בינאל יילדרים, אמר כי אין זה מפתיע שהפיגוע התרחש בעוד טורקיה נלחמת בטרור, אך ביכולתה של טורקיה להתאושש ולנצח את הטרור.