דאעש ממשיך לתקוף: חמושי ארגון דאעש חטפו אמש בסביבות השעה 21:20 מספר אזרחים זרים בבית הקפה "הולי ארטיזן קפה" בדאקה, בירת בנגלדש באסיה, לאחר שפתחו ביריות. מדובר בשישה חמושים שביצעו את החטיפה במחוז גולשאן של העיר. הבוקר (שבת) הסתיים האירוע כש-20 מבני הערובה נהרגו, 13 שוחררו והחוטפים נהרגו במהלך חילוץ החטופים על ידי 100 אנשי קומנדו. 


עוד לפני, במהלך קרב יריות מול החטופים נהרגו שני שוטרים, מסר דובר המשטרה המקומית וכ-30 נוספים נפצעו. סוכנות הידיעות עמאק דיווחה שארגון המדינה האסלאמית הודיע כי הוא ביצע את החטיפה וכי יותר מ-20 בני אדם "בני לאומים שונים" כדברי הארגון. משטרת בנגלדש מסרה כי "אזרח זר, ככל הנראה יפני, הצליח להימלט מידי דאעש" ובנוסף חולצו שני אזרחים מסרי לנקה.

כוחות הביטחון ניסו לנהל משא ומתן על 33 שחרור בני הערובה - שבעה מתוכם בעלי אזרחות איטלקית, כך לדברי השגריר האיטלקי בדאקה, מריו פלמה, שמסר זאת לתקשורת האיטלקית. אך המשא ומתן נכשל כאמור ובוצע ניסיון חילוץ.

כוחות הביטחון ליד בית הקפה. צילום: רויטרס
כוחות הביטחון ליד בית הקפה. צילום: רויטרס



"מנסים לדבר עם התוקפים"


"אנחנו רוצים לפתור את זה בדרך שלום, אנחנו מנסים לדבר עם התוקפים", אמר בנזיר אחמד, האחראי על המשא ומתן מול החוטפים במשטרת ​​בנגלדש. "העדיפות הראשונה שלנו היא להציל את חייהם של האנשים הלכודים בפנים".

ב-BBC דיווחו כי זוהי כנראה הפעם הראשונה אי פעם שאזרחים זרים נלקחו כבני ערובה בבנגלדש, למרות שאירעו בעבר מקרי רצח של אקדמאים, פעילים חברתיים ומיעוטים דתיים - התקפות על זרים הן נדירות. עיתוי החטיפה חשוב משום שבנגלדש כבר נערכה לפסטיבל הדתי המוסלמי של עיד, ורוב האנשים נמצאים בבתיהם בכפרים ובעיירות ברחבי הארץ לתקופת החג למשך שבוע.

הממשלה תמיד הכחישה את הנוכחות של המיליטנטיים של דאעש בבנגלדש ועד כה המיליטנטיים התמקדו בכוחות הביטחון, אבל האירוע בבית הקפה ברובע הדיפלומטי שמאובטח בכבדות הוא חסר תקדים ומעורר הסלמה דרמטית באלימות. הממשלה נתפסה לא מוכנה וההתקפה חשפה חור גדול במערכת האיסוף והמודיעין של בנגלדש.