כאשר הגיע ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, בחודש מאי האחרון לישראל, הוא ניסה להרגיע את הרוחות, בעיקר לאור הכעס בישראל על כוונת צרפת לקיים את ועידת השלום האזורית, והניסיון לכפות תהליך באזור, בניגוד מוחלט לדרישותיה של ישראל. הדיונים כללו ביקורים במקומות רגישים וגם כניסה למשרדו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דבר שמצריך השארת טלפונים סלולריים מחוץ לפגישות. 

דיווח במגזין "lexpress" שיצא לאור בצרפת, מעלה את האפשרות לפיה ישראל ניסתה "לטפל" בטלפון של ראש הממשלה, בזמן שהוא שהה במקום ביטחוני שהצריך ממנו ומשאר הצוות שלו להשאיר את המכשירים הסלולריים מחוץ לחדר. לאחר מכן, כאשר אספו את המכשירים שוב, התפלאו לגלות כי בחלק מהם יש בעיות קשות, כשאחד מהם אף יצא מכלל שימוש.  הנוהל במקרה כזה הוא שהסוכנות לביטחון מידע הלאומי של צרפת חוקרת את המקרה והעניין עדיין נמצא בבדיקה. כמו כן, גם אחד המחשבים הניידים התקלקל.

הרשויות בצרפת מנסות להרגיע את העניין ואנשיה טוענים כי "מדובר בבדיקה ונוהל שגרתי לאחר שדברים כאלה קורים. ממשרד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכחישו בתוקף את העניין ונמסר לעיתון הצרפתי כי "ישראל מכחישה בכל תוקף את המקרה. צרפת היא מדינה ידידותית, ובמידה וצריך, אנחנו מעבירים בינינו מידע, לא מרגלים אחרי בעלות בריתנו".