האם חלק מחטיפי השוקולד של חברת קינדר עלולים לגרום לסרטן? חברה גרמנית לפיקוח על איכות המזון דרשה מיצרנית הממתקים המפורסמת להסיר מהמדפים חלק ממוצריה בטענה כי נמצאו בהם חומרים הנחשבים כמסרטנים בכמות גדולה מהרגיל. 



לטענת אנשי הארגון הגרמני Foodwatch חלק מחטיפי קינדר, בהם Kinder Riegal ושני חטיפים אחרים, מכילים כמויות גדולות מהמותר ורמות מסוכנות של שמנים מינרליים תעשייתיים, כאלה הנחשבים כתוצר לוואי של זיקוק נפט. אותם שמנים מינרליים כבר סווגו בעבר כ"חומרים מסרטנים וכגורמים לשינוי גנטי בסבירות גבוהה יחסית", על ידי ראשי הרשות האירופית לבטיחות המזון. 
 
"אנו ממליצים לא לרכוש את המוצרים האלו של חברת קינדר, מאחר שהרמה הגבוהה של החומרים המסוכנים אינה מקובלת לצריכה על ידי בני אדם. אי אפשר לראות או להריח את החומרים האלו, אבל הם נמצאים שם בתוך חטיפי השוקולד", אמר יוהנס היג, אחד מראשי ארגון Foodwatch, לתקשורת הגרמנית. 

הוא סיפר שכאשר הם פנו לראשי חברת פררו, שמייצרת במפעלה את החטיף Kinder Riegal וביקשו להסיר אותו מהמדפים על מנת להגן על בריאות הציבור, ראשי חברת הממתקים סירבו בתוקף. 
 
לטענת אנשי חברת פררו, החומרים המדוברים נמצאים כמעט בכל מקום באוויר, ולכן אין בהם סכנה ממשית לבריאות הציבור. "עקבות של שמנים מינרליים נמצאים כמעט בכל מקום בסביבה והם יכולים להפוך למזון בדרכים שונות ורבות", אמרו. 
 
למרות הסירוב להוריד את המוצרים מהמדפים, הודיעו אנשי חברת פררו כי ביקשו מחברות אחרות המעורבות בתהליך ייצור הממתקים לסייע להם להפחית ככל האפשר את השימוש במוצרים הנחשבים כמסוכנים לבריאות. "אנו מתחייבים כי אנו פועלים בהתאם לחוקי תעשיית המזון", נאמר בהודעת חברת פררו.