האם הטייס של המטוס המלזי שהתרסק בחודש מרס 2014 בדרכו מקואלה לומפור לבייג'ינג ועליו 239 נוסעים ואנשי צוות, ריסק אותו בכוונה תחילה? על פי דיווח בניו יורק מגזין, שבועות לפני האסון, התאמן קברניט טיסה MH370 בריסוק מטוס אל מימי האוקיינוס ההודי בסימולטור הפרטי שלו, כך על פי מסמכים משטרתיים חסויים.



על פי המסמכים, הקברניט, זהרי אחמד שאה התאמן בטיסה לאזורים מרוחקים של האוקיינוס עד שהמטוס שלו התרוקן מדלק. עוד עולה מהמסמכים, כי המסלול עליו התאמן שאה, יצא מקואלה לומפור והביא אותו דרומה לאזור מרוחק של האוקיינוס ההודי. הנתיב דומה לזה שחוקרי ההיעלמות העריכו כי נלקח בסופו של דבר.



המידע מהסימולטור לוקט מהמחשב על ידי אנשי ה-FBI והיה בשימוש אנשי משטרת מלזיה בחקירת התקרית.



ריסק את המטוס בגלל התפרקות נישואיו? קברניט טיסה MH370, זהרי אחמד שאה. צילום: יוטיוב
ריסק את המטוס בגלל התפרקות נישואיו? קברניט טיסה MH370, זהרי אחמד שאה. צילום: יוטיוב



שאה נחשב לחשוד המרכזי בהתרסקות המטוס, זאת משום שמספר שבועות לפני היעלמות המטוס, נפרד שאה מאשתו, ונשמעו טענות כי דעת היתה מוסחת בעקבות זאת. אשתו ובתו סיפרו זמן קצר לאחר האירוע, כי הטייס, בן 53, היה מרוחק בשבועות שלפני ההתרסקות וסירב להשתתף בייעוץ זוגי על מנת להציל את הנישואים.



אתמול הודיעו גורמים במלזיה, סין ואוסטרליה, כי החיפושים אחר המטוס ייפסקו אם לא יימצא עד דצמבר. לדבריהם, התקווה למצוא את שרידי המטוס נמוגים. שרי התחבורה של שלוש המדינות ביטלו את האפשרות שהחיפושים בשנתיים האחרונות נערכים במקום הלא נכון, זאת בעקבות טענה של חברה הולנדית, שהובילה את החיפוש התת ימי, לפיה המטוס דאה כלפי מטה ולא צלל ברגעיו האחרונים. במידה והטענה הזו נכונה, המיקום המשוער של המטוס יהיה שונה לגמרי. 



לפני כשנה נמצאה כנף המטוס באי ראוניון הסמוך לאפריקה, חלקו המערבי של האוקיינוס ההודי. מומחי צרפתיים אישרו כי אכן מדובר בחלק מהמטוס הנעלם.