תקיפה בגרמניה: אישה נרצחה ושני שוטרים נפצעו, לאחר שמבקש מקלט מסוריה (21) תקף היום (ראשון) באמצעות מצ'טה קבוצה של בני אדם בעיר רויטלינגן, הממוקמת 31 קילומטרים דרומית לשטוטגרט שבגרמניה. הרקע למעשה נבדק ע"י הרשויות בגרמניה והתוקף נעצר בזירת האירוע, סמוך לדוכן מזון. לפי הודעת המשטרה לסוכנות הידיעות רויטרס, התוקף פעל ככל הנראה לבדו והוא היה מעורב בתקריות אלימות קודמות, בהן נפצעו בני אדם רבים. במשטרה ביקשו להדגיש כי "בשלב זה לא נשקפת סכנה לאף אחד" וכי נכון לרגע זה "אין אינדיקציה לאירוע על רקע טרור".



עד ראייה, שעמד בסמוך לגבר התוקף, סיפר ל"בילד" הגרמני כי רבים נסו בבהלה בניסיון להימלט מהחמוש. "הוא רץ עם המצ'טה שלו, אפילו ליד הניידת המשטרתית, הוא לחלוטין יצא מדעתו", אמר והוסיף: "נהג רכב שהיה במקום לחץ על הגז על מנת לדרוס אותו, ואז ראיתי אותו שוכב שרוע על הקרקע ולא זז".



מעצר התוקף. צילום: בילד, צילום מסך
מעצר התוקף. צילום: בילד, צילום מסך



נמשכת חקירת הירי במינכן


האירוע מתרחש יומיים בלבד לאחר אירוע הירי במרכז הקניות במינכן, בו נרצחו תשעה בני אדם ו-16 נוספים נפצעו. היורה, עלי סונובלי, צעיר בן 18 מוצא איראני, היה אדם בודד ולוקה בנפשו. המשטרה הגרמנית שחקרה את האירוע, ציינה אתמול כי לא היה לסונובלי קשר לארגון דאעש או לארגון טרור אחר. במסיבת עיתונאים בנושא אמר מפקד משטרת מינכן כי בחיפוש בביתו נמצאו מסמכים בהם טען שסבל מבריונות בבית הספר וכי לקה במחלת נפש. עוד נתגלה בפשיטה על ביתו, כי הוא קרא על מקרי ירי המוני לפני שיצא למרכז הקניות אולימפיה, שם בוצע הטבח.



לצוות החקירה עדיין לא ידוע מדוע החליט סונובלי לצאת למסע הרצח שלו, והעדויות של המקומיים שנכחו בזירה, שסיפרו כי לפני שהחל לירות לכל עבר, צעק "אללה אכבר" ו"אני גרמני", מקשות ככל הנראה יותר על פיצוח המניעים לאירוע. בתוך כך, המשטרה ממשיכה בבדיקת החשד כי היורה כי הצעיר שביצע את הירי במרכז הקניות פיתה ילדים להגיע למקום בתמורה לארוחה חינם בסניף מקדונלדס במקום. 






פליט אפגני תקף בגרזן



בשבוע שעבר אירעה תקיפה נוספת שהקפיצה את כוחות הביטחון הגרמניים, כשפליט ממוצא אפגני תקף נוסעי רכבת ליד העיר וירבורג שבגרמניה בעזרת גרזן. בפיגוע זה נפצעו חמישה בני אדם, ארבעה מהם במצב אנוש ואחד במצב קל. בנוסף לכך, 15 אנשים לקו בחרדה, והצעיר נורה למוות על ידי כוח משטרה.



לפי הרשויות, הצעיר הגיע לגרמניה כקטין, ללא משפחה והתגורר בעיר אושנפורט בבוואריה. עדים סיפרו שנשמעו קריאות "אללה הוא אכבר". המתיחות בגרמניה החלה לאחר רגיעה קלה בדיונים על משבר הפליטים שחווה גרמניה. בשנה האחרונה, גלי פליטים מהמלחמות באפריקה ובמזרח התיכון הציפו את אירופה ופיצלו את הפוליטיקה הגרמנית. קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, קיימה מדיניות שמקלה על פליטים להיכנס לגרמניה, דבר שגרם לתרעומת רבה בימין הגרמני, ובעיקר בתנועת פגידה שמתנגדת לקבלת פליטים למדינה.