חשד לפיגוע טרור בצרפת: שני מחבלים חמושים בסכינים נכנסו היום (שלישי) לכנסייה בעיר סנט אטיין דו רובריי, שבחבל נורמנדי שבצפון המדינה, ובזמן המיסה היומית תפסו מספר בני ערובה ושיספו את גרונו של הכומר, בן 86, כשעל פי דיווחים, בת ערובה נוספת נפצעה באורח קשה. כוחות היחידה ללוחמה בטרור, שהוזעקו למקום, חיסלו את המחבלים כשאלה יצאו החוצה מן הכנסייה. עוד דווח, כי אחת הנזירות שהיתה בכנסייה, הצליחה להימלט מהמקום והיא זו שהזעיקה את כוחות הביטחון.
עדיין לא ידוע מי החמושים ומה היה המניע שלהם, אולם על פי דיווחים, כיוון החקירה המרכזי כרגע הוא שמדובר בפיגוע על רקע לאומני, ייתכן ובעקבות דברים של עדי ראייה שמסרו כי השניים צעקו "דאעש" כשנכנסו לכנסייה. ממשרד הפנים נמסר כי כוחות הביטחון סורקים סביב לכנסייה בחיפושים אחרי מטעני חבלה.  
זירת הפיגוע בצפון צרפת

היחידה המשפטית נגד טרור לקחה פיקוד על החקירה. נשיא צרפת פרנסואה הולנד נמצא בדרכו למקום, כמו גם שר הפנים, ברנאר קזנוב. ראש הממשלה מנואל ולס, כינה את המתקפה "ברברית", ואמר כי זאת מכה לכל הקתולים ולכל צרפת. "נעמוד יחדיו", צייץ ולס בטוויטר. 
 הוותיקן גינה את "הרצח הברברי" של הכומר בפיגוע שאירע היום בעיר סנט אטיין דו רובריי שבצפון צרפת ומסר כי האפיפיור פרנציסקוס מזועזע מהמקרה. "אנחנו המומים בגלל האלימות הנוראית הזאת, שקרתה בכנסייה, בה נמסרת אהבתו של אלוהים", אמר דובר הוותיקן, האב פדריקו לומברדי. הדובר הוסיף, כי "האפיפיור חש את הכאב והאימה של האלימות האבסורדית, ומגנה בכל תוקף כל צורה של שנאה". 
 
הכנסייה בה ככל הנראה נלקחו בני הערובה. צילום: טוויטר
הכנסייה בה ככל הנראה נלקחו בני הערובה. צילום: טוויטר






כזכור, לפני כשבוע וחצי נרצחו 84 בני אדם בפיגוע דריסה בעיר ניס שבריביירה, במהלך חגיגות יום הבסטיליה, על ידי משאית שדהרה בטיילת ודרסה את החוגגים. נהג המשאית, טוניסאי בן 31 בשם מוחמד לחוויאיג' בוהלל, נורה לבסוף על ידי המשטרה ונהרג. 

בימים האחרונים התרחשו מספר מקרי אלימות רצחנית בגרמניה. אתמול נפצעו 12 בני אדם בפיגוע התאבדות בבר בעיר אנסבך, שבחבל בוואריה. המחבל הוא פליט סורי בן 27, שבקשת המקלט שלו נדחתה.

שלשום רצח גבר אשה הרה באמצעות מצ'טה ופצע שני שוטרים. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, התוקף פעל ככל הנראה לבדו והוא היה מעורב בתקריות אלימות קודמות, בהן נפצעו בני אדם רבים. במשטרה ביקשו להדגיש כי נכון לרגע זה "אין אינדיקציה לאירוע על רקע טרור". עד ראייה, שעמד בסמוך לגבר התוקף, סיפר ל"בילד" הגרמני כי רבים נסו בבהלה בניסיון להימלט מהחמוש. "הוא רץ עם המצ'טה שלו, אפילו ליד הניידת המשטרתית, הוא לחלוטין יצא מדעתו", אמר והוסיף: "נהג רכב שהיה במקום לחץ על הגז על מנת לדרוס אותו, ואז ראיתי אותו שוכב שרוע על הקרקע ולא זז".

במהלך סוף השבוע התרחשה תקיפה במרכז קניות במינכן בה נרצחו תשעה בני אדם, מהם שבעה נערים. היורה, עלי סונובלי, בן 18 מוצא איראני היה אדם בודד ולוקה בנפשו ולא היה לו קשר לארגון דאעש או לארגון טרור אחר, כך לפי המשטרה המקומית. בחיפוש בביתו נמצאו מסמכים בהם טען שסבל מבריונות בבית הספר וכי לקה במחלת נפש. עוד נתגלה בפשיטה כי הוא קרא על מקרי ירי המוני לפני שיצא למרכז הקניות אולימפיה, שם בוצע הטבח.