הפיגוע בכנסייה בצרפת: המשטרה ביצעה היום (שלישי) פשיטה על דירת החשודים במעשה הרצח של הכומר בכנסייה בעיר סנט אטיין דו רובריי, שבחבל נורמנדי שבצפון המדינה. במהלך חקירת מעשה הטרור נחשף כי נזירה שהייתה במקום בזמן התקיפה הצליחה לברוח והעידה כי התוקפים אילצו את הכומר לכרוע ברך בטרם נרצח וכי הם צילמו את הרצח. האחות דניאל סיפרה בראיון לרדיו המקומי: "הם הכריחו אותו לכרוע והוא ניסה להתגונן" והוסיפה כי ברגע שהם רצחו אותו היא נמלטה מהמקום.


כזכור, בזמן המיסה היומית תפסו חמושים חמישה בני ערובה ושיספו את גרונו של ז'ק המל, הכומר, בן 86, כשעל פי דיווחים, בת ערובה נוספת נפצעה באורח קשה. כוחות היחידה ללוחמה בטרור, שהוזעקו למקום, חיסלו את המחבלים כשאלה יצאו מן הכנסייה.

הכנסייה בה נלקחו בני הערובה . צילום: טוויטר
הכנסייה בה נלקחו בני הערובה . צילום: טוויטר


דאעש לקח אחריות על הפיגוע ובהודעה שפרסם הארגון נמסר כי "מבצעי הפיגוע בכנסייה בנורמנדי הם חיילי המדינה האסלאמית וביצעו את הפיגוע מתוך היענות לקריאות לפגוע במדינות הקואליציה הצלבניות". אחד המחבלים בפיגוע היה מוכר לרשויות – כך מסר גורם ביטחוני לעיתון "לה פיגרו". לדברי הגורם, המחבל נעצר על ידי הרשויות בטורקיה בחשד לפעילות טרור. הוא נאסר בשנת 2015, אולם בחודש מרץ האחרון הועבר למעצר בית עם צמיד אלקטרוני. טרם התברר אם הרשויות היו מודעות להפרת המעצר.


בעיתון ה"סאן" הבריטי דווח כי הכנסייה בה אירע הפיגוע, נמצאה ברשימת יעדים לפיגוע שנמצאה אצל המחבל והיה מקושר לדאעש. על פי הדיווח, המקום הקדוש היה אחד ממספר כנסיות קתוליות בצרפת שמהוות יעד לפיגועי טרור. משטרת צרפת הודיעה כי עצרה אדם בחשד שהיה בקשר עם מבצעי הפיגוע.