קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ספגה ביקורת רבה עקב התנהלותה בעקבות הפיגועים שאירעו במדינה, וכן בגלל מדיניות ההגירה המתירנית יחסית שאפשרה לפליטים רבים להיכנס למדינה. היום (חמישי) כינסה מרקל מסיבת עיתונאים בברלין, בה התייחסה לשני הנושאים והגנה על הנכונות של ממשלתה לקלוט פליטים.



לדברי הקנצלרית, חלק מהפיגועים בוצעו על ידי פליטים שביקשו ללעוג למדינה שקלטה אותם, אולם הבהירה כי לאלה הנמלטים מרדיפה וממלחמה יש זכות להיות מוגנים.



מרקל הציעה צעדים חדשים על מנת להתמודד עם האפשרות של פיגועים, בתחומי שיתוף המידע, פענוח צ'אטים באינטרנט, מכירת נשק ושיפור תגובת שירותי הביטחון לפיגועים.



שני פיגועים בוצעו לאחרונה על ידי פליטים. פליט סורי, שבקשתו למקלט נדחתה, ביצע פיגוע התאבדות בעיר אנסבך וגרם לפציעתם של 15 בני אדם. קודם לכן, ב-18 ביולי, תקף פליט מאפגניסטן נוסעים ברכבת בעיר וורצבורג באמצעות גרזן וסכין. בשני המקרים התוקפים הביעו נאמנות לארגון דאעש.



למרות שני הפיגועים, מרקל אמרה כי תדבוק בעקרונות שלה לגבי מתן מקלט לאלה שמגיע להם. לדבריה, ההתקפות הראו שמה שנחשב לטאבו בחברה, כבר אינם כאלה. עוד אמרה הקנצלרית, כי הפיגועים בגרמניה, יחד עם אלה בניס ובחבל נורמנדי, "מבקשים לעורר פחד ושנאה בין תרבויות ובין דתות".



עוד אמרה מרקל, כי מלבד מתקפות טרור מאורגנות, יהיו איומים חדשים מגורמים שלא ידועים לכוחות הביטחון. על מנת להתמודד עם האיום החדש, אמרה הקנצלרית כי "יש צורך במערכת להתרעה מוקדמת, כך שהרשויות יוכלו לבדוק אם יש בעיות כבר במהלך אישור בקשת המקלט". 



"ננקוט בכל צעד נחוץ על מנת להבטיח את ביטחונם של אזרחי גרמניה. נתמודד עם האתגר של שילוב המהגרים ברצינות רבה". אמרה.