בנאום שנשא האייתוללה חמינאי בטהרן היום (שני), טען מנהיגה העליון של איראן כי הקשרים שמנהלת סעודיה עם ישראל הם בגדר בגידה באומה אסלאמית. "הרומן הגלוי שמקיים המשטר הסעודי עם 'הישות הציונית' הוא סכין בגב האומה האסלאמית, אין ספק בכך, זאת בגידה וחטא. גם כאן אפשר למצוא את ידה של ארצות הברית. הממשלה הסעודית היא עושת דברה של ארצות הברית" אמר.



בנוסף לכך, האשים חמינאי את ארצות הברית בכך שאינה מקיימת את חלקה בהסכם הגרעין: "ההסכם לא שיפר את החיים של אזרח האיראני. העיצומים היו אמורים להיות מוסרים באופן מיידי, אבל כעת יש שתובעים לעשות זאת בהדרגה. ארצות הברית משבשת את יישום ההסכם ואז הם מציעה לנו שנדון בבעיות אזוריות, אי אפשר לסמוך על האמריקאים". עוד ציין חמינאי כי ההסכם לא שיפר את חייו של האזרח האיראני הממוצע, בגלל ההתערבות האמריקאית. 



חמינאי הלין גם על מעורבות סעודית בתימן, שם לטענתו היא טבחה באוכלוסיה ואף בילדים, תוך שהיא מפציצה בתי מגורים, בתי חולים ובתי ספר, וטען כי ארצות הברית מאשרת לסעודיה לפעול כך, בבחריין ובמלחמה בטרור, אותה לטענת חמינאי, היא מנצלת בשביל להכפיש את האסלאם. "מדינות האזור יכולות לפתור את הבעיות שלהן, ואנו נזמין אותן ונזכיר להן שאין לסמוך על האמריקאים. הם רואים בשלטונות הערביים ככלים שמטרתם להגן על 'המשטר הציוני' ולממש את השאיפות האימפריאליסטיות באזור".



מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה



נאומו של חמינאי בא יומיים לאחר נאומו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שגם הוא התייחס להתחממות היחסים בין ישראל לסעודיה. בנאום, ששודר ברשת אל מידאן המזוהה עם הארגון, אמר נסראללה כי "מדובר בנרמול יחסים לטובת ישראל, בחינם", כמו כן טען נסראללה שהעולם הערבי חי בזמנים הגרועים ביותר בהיסטוריה שלו. לדברי נסראללה, סעודיה יוצרת מגעים, מנרמלת יחסים ולאחר מכן מכירה בישראל - ופועלת איתה בתיאום. לדבריו, גם פסקי ההלכה (פתווה) שיוצאים מסעודיה מכינים את הקרקע לנרמול זה. זאת כאשר הסעודים ממשיכים במלחמות שלהם בכל הזירות ומסרבים למגעים או משא ומתן בתימן, בבחריין ובסוריה.



מזכ"ל חיזבאללה האשים את הסעודים באחריות לטרור "שמתחולל בגרמניה, צרפת, אפגניסטן, עיראק, פלסטין וסוריה". לדבריו, שר החוץ הסעודי מינה את עצמו לשליט על העם הסורי. "אם סעודיה לא תעשה חשבון נפש אז הפרויקט שלה ייכשל", אמר.