האקרים הפועלים בשירות המודיעין הרוסי פרצו למחשבים של עיתונאים בניו יורק טיימס ובארגוני חדשות אחרים, כך דווח ברשת CNN, על פי גורמים בממשל האמריקאי. הבולשת הפדרלית - ה-FBI - וסוכנויות ביטחון נוספות חוקרות את החדירות, שהתגלו בחודשים האחרונים. החוקים סבורים שהמודיעין הרוסי עומד מאחוריהן, כחלק מסדרה של פריצות למחשבים שהתמקדה במפלגה הדמוקרטית.



ה-FBI סירב להגיב לדיווח ואילו דוברת הניו יורק טיימס לא אישרה את הפריצות או את החקירה בנושא. "כמו כל ארגוני החדשות, אנחנו אנחנו זהירים כלפי ניסיונות לפרוץ למערכות שלנו", אמרה הדוברת איילין מרפי. "יש מספר גישות שאנחנו נוקטים בהן, כולל שיתוף פעולה עם מערכות אכיפת החוק".



הניו יורק טיימס שכר את שירותיהם של חוקרים פרטיים, שעובדים עם הממשל על מנת להעריך את הנזק ולקבוע איך ההאקריפם פרצו למחשבים.



על פי הדיווח, פריצה למחשבים של כתבים היא חלק מגל של מתקפות סייבר בשנה האחרונה נגד גורמים אמריקאיים מעבר לסוכנויות ממשלתיות. ארגוני חדשות נחשבים למטרה חשובה משום שהם יכולים לספק מידע על מקורות וקשרים של הכתב בממש, כמו גם ידיעות בעלות מידע רגיש שלא פורסמו. 



גורמי מודיעין אמריקאים מאמינים שרוסיה משתמשת בהתקפות האלה גם נגד מכוני מחקר בוושינגטון על מנת לאסף מודיעין מארגונים לא ממשלתיים על מנת ללמוד על המערכת הפוליטית.



בחודש יוני דווח כי האקרים בשירות ממשלת רוסיה הצליחו לחדור לתוך מערכת המחשבים של המפלגה הדמוקרטית ולהשיג גישה למידע שנאסף נגד המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ. גורמים בוועדה הלאומית של המפלגה הדמוקרטית ומומחים לאבטחה סיפרו לעיתון כי הפריצה למאגרי המידע נמשכה קרוב לשנה ונחשפה באופן כולל לפני ימים אחדים, כאשר בוצעה בדיקה מקיפה של כל רשת המחשבים אחרי שבסוף אפריל התגלו סימנים ראשונים לחדירה הרוסית.



במפלגה הדמוקרטית אישרו כי ההאקרים הצליחו להגיע לכל החומר שנאסף על טראמפ לקראת הקמפיין לנשיאות מול יריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון, אולם הכחישו כי נגנבו מידע פיננסי או פרטים על תורמים למפלגה. בשל כך, ההערכה היא שמדובר בניסיון של הרוסים להשיג מידע מודיעיני ולא בפריצה למטרות פליליות.