מחלקת המדינה של ארצות הברית מאשרת הערב (שלישי) כי טורקיה ביקשה את הסגרתו של איש הדת הגולה פתהוללה גולן. עם זאת, לדברי הדובר, מארק טונר, הבקשה לא נוגעת לניסיון ההפיכה הכושל בחודש שעבר, אלא לעניינים אחרים. "אנחנו יכולים לאשר כעת כי טורקיה ביקשה את הסגרתו של גולן", אמר טונר. פקידים אמריקאים אמרו כי קיבלו מסמכים מטורקיה אך אינם רשאים לספר מה מפורט בבקשה.



מוקדם יותר השבוע האשים ארדואן את תומכיו של גולן בכך שלקחו חלק בפיגועים במזרח טורקיה, שבוצעו על ידי המחתרת הכורדית.  בנאום ששודר ישירות בטלוויזיה, אמר ארדואן שטורקיה מתמודדת עם מתקפות משותפות עשל מספר ארגוני טרור שפועלים יחדיו. לדבריו, תומכי גולן סייעו לפיגועים.



מארק טונר, דובר מחלקת המדינה האמריקנית. צילום: רויטרס
מארק טונר, דובר מחלקת המדינה האמריקנית. צילום: רויטרס



כזכור, ממשלו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן האשים את גולן בכך שעמד מאחורי ניסיון ההפיכה, למרות שהוא הכחיש על מעורבות ודרש מארצות הברית את הסגרתו לטורקיה. ארדואן אף שיגר איומים בעבר לעבר ארה''ב ואמר כי "וושינגטון תעשה טעות מרה אם לא תסגיר את גולן". 



בחודש שעבר עצרו הרשויות בטורקיה את יד ימינו של פתהוללה גולן, כך מסר גורם בארמון הנשיאות. על פי הגורם, עוזרו של גולן, חאליס האנצ'י, הגיע לטורקיה יומיים לפני ניסיון ההפיכה ואת אחיינו של גולן, מוחמט סאיט גולן, בהוראה של התובע הראשי באנקרה. בעבר נעצר קרובי משפחה אחרים של איש הדת הגולה בארצות הברית.