בישראל זועמים על החלטת חברת התעופה בריסל איירליינס להוציא מתפריטה את חטיף החלווה של חברת "אחוה" המיוצר באזור התעשייה ברקן שבשומרון. ההוצאה מהתפריט באה בעקבות דרישה של תנועת הסולידריות הפלסטינית, שטענה כי המוצר מיוצר בשטח כבוש בגדה המערבית. ממשרד החוץ אמרו היום (רביעי) בתגובה כי "החברה נפלה קורבן להטעיה מכוונת ואנחנו מצפים ממנה לתקן מיד את המצב".



גם שר התיירות יריב לוין הגיב ואמר כי "החלטת בריסל איירליינס היא מהלך פסול המציב על זנב מטוסי החברה דגל שחור של חרפה. לחברה כזו אין מקום בשמיה של מדינת ישראל וראוי כי שמה יימחק מלוח הטיסות בנתב"ג. יחד עם התעשיינים הנפלאים הפועלים ביהודה, שומרון, בקעת הירדן והגולן אנו נתגבר על כל הניסיונות למנוע מאתנו לממש את זכותנו לבנות וליצור בארצנו".



לגינויים הצטרף חבר הכנסת ניסן סלומינסקי שאמר כי "חרם יענה בחרם. זו התנהלות בזויה של חברת התעופה בריסל איירליינס. החלטת החברה להסיר את מוצרי 'אחוה' מטיסותיה אסור שתעבור בשתיקה, אני קורא לכולם להחרים את החברה עד שתשנה את החלטתה".



השר יריב לוין נגד חברת התעופה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
השר יריב לוין נגד חברת התעופה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



"מדובר בטעות של ספק"


ארגון הסולידריות הפלסטיני פרסם כי נוסע שהמריא מנתב"ג לבריסל זיהה את המוצר שאותו הכיר מישראל, ודיווח על כך לארגון הפלסטיני שהעביר פנייה דחופה לחברה בדרישה להוריד את החטיף מהתפריט מאחר והוא מיוצר בשטח כבוש בגדה המערבית. בפרסום של ארגון הסולידריות הפלסטיני נכתב כי הם דורשים ממשרד החוץ הבלגי לפקח כי לא סוחרים עם חברות הפועלות בהתנחלויות".



לאחר שבריסל איירליינס קיבלה פניות מגולשים וכתבים, צייצה החברה בחשבון הטוויטר שלה: "הפסקנו להגיש את המוצר הזה בטיסותינו מאחר וזה לא המוצר שהזמנו. מדובר בטעות של הספק שלנו".