מטרתה של היחידה החדשה של צבא איראן, "צבא השחרור השיעי", היא השמדת ישראל "בתוך 23 שנים", כך טוען מפקד במשמרות המהפכה האיראניים לשעבר, הגנרל מוחמד עלי אל פלאקי. היחידה החדשה הוקמה על מנת להילחם במדינות ערביות באזור ומבצעת פעולות מחוץ לגבולה של הרפובליקה האסלאמית.



בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית "משרג", שצוטט באל ערביה, ציין פלאקי כי הכוחות המיוחדים נלחמים כעת בעיראק, סוריה ותימן. לדבריו היחידה החדשה מתאימה במיוחד להשמיד את המדינה היהודית משום שהיא נלחמת ליד גבולותיה.



לדבריו, המשימה של הכוח הראשון ביחידה היא למחוק את ישראל מעל פני האדמה תוך 23 שנים, בייחוד שהגדודים האלו נמצאים על הגבול הישראלי", צוטט הקצין הבכיר, כשהוא מתייחס לדברים של המנהיג העליון של איראן, אייטולה עלי חמינאי, שאמר שישראל תחדל מלהתקיים תוך פחות משלושה עשורים.



עוד אמר פלאקי בראיון, כי "צבא השחרור השיעי" לא מורכב רק מאיראנים, אל גם ממגויסים מקומיים באזורים בו הוא לוחם.



ביום ראשון פרסמה איראן תמונות ראשונות של מערכת ההגנה מפני טילים הראשונה מתוצרתה - ה"בוואר 373". העבודה על הפרויקט החלה כשהמדינה עדיין היתה נתונה תחת סנקציות ולא קיבלה את מערכת ה-S-300 הרוסית. 



על פי הצהרות קודמות של שר ההגנה, המערכת תוכננה ליירט טילי שיוט, מל"טים, מטוסי קרב וטילים בליסטיים. היא מיועדת להשתוות למערכת ה-S-300 הרוסית, שהועברה לאחרונה לאיראן, לאחר הסרת הסנקציות בעקבות החתימה על הסכם הגרעין. לפני שנתיים, באוגוסט 2014, נערך ניסוי ירי במערכת, שהוגדר כהצלחה.