11 בני אדם נהרגו ומעל 70 איש נפצעו בפיצוץ מכונית תופת שאירע הבוקר (שישי) מחוץ לתחנת משטרה בעיירה סיזרה הכורדית שבמחוז סירנק בדרום מזרח טורקיה. על פי דיווח שהתקבל מבית החולים בעיר, לפחות אחד ההרוגים הוא שוטר. התקשורת הטורקית האשימה את מפלגת הפועלים הכורדית, ה-PKK, באחריות לפיגוע. בעיר סיזרה יש רוב כורדי, מיעוט שנמצא במלחמה ארוכת שנים עם השלטון המרכזי בטורקיה. במסגרת המאבק הכורדי בוצעו פיגועים רבים, בהם מספר רב של מכוניות תופת כנגד מוסדות שלטון ומשטרה. מושל המחוז טען כי מדובר בפיגוע התאבדות.



ראש ממשלת טורקיה, בינאלי יילדרים, הגיב לפיגוע ואמר שטורקיה הכריזה מלחמה "נגד כל ארגוני הטרור", וסגנו, נומאן קורטולמוס, אמר כי דאעש וארגונים כורדיים בטורקיה וסוריה מנסים לנצל את חולשת המדינה אחרי ניסיון ההפיכה הכושל שאירע חודש שעבר, אך טורקיה נחושה להגן על גבולותיה ועל ביטחונה.



הפיצוץ אירע רק יומיים לאחר שכוחות טורקים פלשו לסוריה במלחמתם הן נגד דאעש והן נגד הכוחות הכורדים, במסגרת מבצע "מגן הפרת". על פי ההצהרות הרשמיות של הממשל בטורקיה, התקיפות באזור צפון סוריה נפתחו על מנת לבער את חמושי ארגון המדינה האסלאמית הנמצאים לאורך הגבול.



נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן אמר כי "המבצע הצבאי נועד להסיר את הצל שהוטל על האסלאם על ידי דאעש" והוסיף כי "המצב בסוריה הוא הסיבה העיקרית לטרור בטורקיה". אך גורמים רבים מעריכים כי מטרה נוספת של המבצע הוא למנוע רצף טריטוריאלי של הכוחות הכורדיים בגבול עם טורקיה.