הסערה הגדולה בצרפת, סביב האיסור על לבישת הבורקיני (בגד ים צנוע עם כיסוי ראש) מקבלת כיוון לא צפוי. מועצת המדינה של צרפת, המשמשת כבית המשפט העליון, הוציאה היום (שישי) צו מניעה זמני נגד האיסור השנוי במחלוקת על לבישת בגד הים השנוי במחלוקת לא פחות בטענה שהוא אינו חוקי - עד שתתקבל פסיקה בעניין.



ההחלטה הגיעה בעקבות בקשה של הליגה לזכויות אדם להפוך את האיסור על לבישת הבורקיני בעיר וילנב-לובה, הנמצאת ליד העיר ניס שלחופי הים התיכון. בהצהרה של בית המשפט נכתב כי האיסור בעיר וילנב לובה "הפר בחומרה באופן בלתי חוקי את חופש התנועה, את חופש הדת ואת חופש הפרט".



הסערה הגיעה לשיאה כשתפרסמו תמונות של שוטרים מגיעים לחוף הים ודורשים ממתרחצות מוסלמיות להוריד את הבורקיני ואף להוריד אותו מהן בכוח אם צריך. העיתונות בצרפת לא פספסה את ההזדמנות לייצר רעש בעקבות התמונות של ארבעה שוטרים צרפתים מאלצים מוסלמית להוריד את הכיסוי על הראש בחוף הים בניס. 



כזכור, בניס אירע לפני קצת יותר מחודש, ב-14 ביולי, פיגוע גדול שגרם לרצח 86 בני אדם אחרי שמשאית דרסה חוגגים ביום הבסטיליה. 12 יום לאחר מכן נרצח כומר על ידי שני מחבלים שהזדהה כתומך דאעש, ששיסף את גרונו של הכומר בכנסיה. באופן סימלי אותה מוסלמית היתה בחוף הים ברחוב "פרומנד דה אנגלה" (שדרות אנגליה) שם התרחש הפיגוע שזעזע את צרפת. מיד עם בואם של השוטרים המוסלמית נראתה מורידה טוניקה כחולה עם שרוולים ארוכים, כי כי היה נראה גם שהשוטר כותב לה דוח.



התמונות שהסעירו את צרפת. צילום מסך: The Guardian
התמונות שהסעירו את צרפת. צילום מסך: The Guardian



במקרה אחר, מוסלמית שהזדהתה רק בשמה הפרטי, סיאם, אמרה שיש לה שני בנים וסיפרה לתקשורת שקיבלה קנס ליד קאן בגלל שהגיעה עם הבורקיני. לפי הקנס נכתב בתלונה נגדה שהיא לבשה בגד שלא התאים למידות הטובות. האישה בת ה-34 אמרה: "ישבתי בחוף הים עם המשפחה שלי. לבשתי צעיף מסורתי ולא רציתי להיכנס לים לשחות".



עדת ראייה למצב, מתילד קוסין, אישרה את האירוע. "הכי עצוב שאנשים אחדים צעקו לי ללכת הביתה ואחרים עודדו את השוטרים. ראיתי שהבת של אותה אישה פורצת בבכי", אמרה.



ניס היא העיר השנייה בה יש חוף ים בצרפת, בו נאסר להשתמש בבורקיני, דבר שמראה על השבר הגדול בין המוסלמים לאזרחים האחרים. ההחלטה באה כדי למנוע כפייה דתית באזורים שונים בעיר ולא רק בחוף הים.  גם בקורסיקה הוחלט לפסול את הבורקיני על ידי ראש העיר, החלטה שגרמה לעימותים בין תושבי המקום לשלוש משפחות מוסלמיות. בחודש שעבר היו עימותים על חוף הים של סיסקו, כאשר תושבים צעדו לעבר בניין בו שהו משפחות מצפון אפריקה וצעקו לעברם: "לכן מכאן, זה הבית שלנו".