משטרת ברזיל ממליצה להעמיד לדין את נשיא ברזיל לשעבר, לואיז אינסיו לולה דה סילבה, כך דווח היום (שישי) בעיתון "אסטדו דה סאו פאולו". העבירות בהן חשוד לולה הן שחיתות והלבנת הון. 



על פי הדיווח, המשטרה הפדרלית בעיר קוריטיבה המאשימה את דה סילבה (70) ואת רעייתו בקבלת 2.4 מיליון ריאלים ברזילאים (כ-2.8 מיליון שקל) מקבוצת הבנייה OAS כחלק מפרשת שוחד שבמרכזה עומדת חברת הנפט הממשלתית פטרוברז.



ההמלצה באה בעקבות מבצע "שטיפת רכב", אחת מחקירות השחיתות הגדולות בתולדות ברזיל. על פי החשד, פוליטיקאים ודירקטורים בחברת האנרגיה הממלכתית פטרובראס, אחת הגדולות בעולם, קיבלו שוחד מחברות בנייה, שבתמורה העניקו להם חוזים יוקרתיים. 



בחודש מרץ הוצא צו חיפוש לביתו של לולה, לכמון שבראשו הוא עומד בסאו פאולו וכן לכתובת הקשורה לאחד מבניו. 



בחודש אפריל הודחה הנשיאה דילמה רוסף, יורשתו של לולה, מתפקידה. מקורבים לרוסף מצאו את עצמם בלב הפרשה, אולם עד כה לא התגלתה מעורבות ישירה של רוסף, ששימשה דירקטורית בכירה בחברה עד בחירתה לנשיאות.



גם יו"ר הקונגרס הברזילאי ויריבה המר של רוסף, אדוארדו קוניה, נחקר בפרשה בחשד שקיבל שוחד במיליוני דולרים. למרות זאת, ייתכן שבשל מניעים פוליטיים ורצון להסתיר את מעורבותו בקבלת שוחד, אישר קוניה בדצמבר לקדם הליכים להדחת הנשיאה בשל טענות שהפרה את חוקי האחריות הפיסקאלית, כאשר השתמשה לכאורה בכספים מבנקים בבעלות המדינה על מנת להסתיר פערים בתקציב.