יום דמים נוסף במלחמה בסוריה. לפחות 25 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו במתקפה של צבא טורקיה על כפר בצפון סוריה, בו נלחמת אנקרה יחד עם המורדים הסורים במיליציה הכורדית. הארגון הסורי לזכויות אדם מסר היום (ראשון) כי לפחות 50 איש נפצעו בהפצצות מהאוויר והפגזות ארטילריות על הכפר ג'וב אל קוסה. עדיין לא נמסרה תגובה מהכוחות הכורדיים באזור, אולם כוחות בעלי ברית שלהם אמרו כי אף כוח של המיליציה לא הותקפה. 



גורמים ביטחוניים טורקיים אמרו ששני מטוסי F-16 הפציצו אתר הנשלט על ידי המיליציה. המקורות הוסיפו כי שישה יעדים של דאעש הותקפו גם כן. צבא טורקיה אישר את הדברים.



המתקפה הטורקית, במסגרת מבצע "מגן פרת", נועדה, לדברי הממשלה באנקרה, להילחם בארגון המדינה האסלאמית, אבל גם למנוע מלוחמי המיליציה הכורדית שליטה טריטוריאלית בצפון המדינה, משום שהיא פוחדת שהצלחה כורדית בסוריה תחזק את המחתרת הכורדית -ה-PKK - בטורקיה. 



ביום חמישי הכניסה טורקיה תשעה טנקים נוספים לשטח צפון סוריה. גורם רשמי בטורקיה אמר כי כרגע נמצאים למעלה מ-20 טנקים טורקיים בשטח סוריה וכי כלים נוספים יועברו בהתאם לצורך. "אנחנו זקוקים למכשור שיסייע בפתיחת הדרכים, בימים הקרובים ככל הנראה נזדקק לכלים נוספים. יש לנו גם נגמ"שים שיכולים לשמש אותנו בצד הסורי. יכול להיות שנעשה בהם שימוש", אמר הגורם הרשמי. 



בתוך כך, המלחמה בעיר חאלב נמשכת, והבוקר דווח כי לפחות 16 בני אדם נהרגו כששתי פצצות חבית פגעו באירועי אבל לזכר הילדים שנהרגו בעיר.



בסוף השבוע נפגשו ג'ון קרי וסרגיי לברוב, שרי החוץ של ארצות הברית ורוסיה, בז'נבה, על מנת להגיע להסכמות לסיומה של המלחמה בסוריה. במסיבת עיתונאים שערכו השניים אמר קרי: "אנחנו לא רוצים להגיע להסכם למען הסכם. אנחנו רוצים שיהיה משהו לעשות שהוא יעיל ושזה יעבוד עבור העם הסורי, שיהפוך את האזור ליותר יציב ובטוח, וזה מביא אותנו אל שולחן הדיונים כאן בז'נבה כדי למצוא פתרון מדיני".



קרי הוסיף: "חאלב ממשיכה להיות נצורה ומופגזת על ידי המשטר הסורי ובנות בריתה - איראן, רוסיה וחיזבאללה". על המתרקפה הטורקית אמר מזכיר המדינה האמריקאי, כי: "אנחנו בעד סוריה מאוחדת ולא תומכים ביוזמה כורדית עצמאית. יש שיתוף פעולה מוגבל עם הלוחמים הכורדים ואנחנו עובדים מאוד קרוב עם טורקיה. עכשיו כשהעיר מנביג' שוחררה יש ציפיות נוספות על דברים שיילקחו בחשבון". 



לא הגיעו לפריצת דרך להפסקת אש. קרי ולברוב. צילום: רויטרס
לא הגיעו לפריצת דרך להפסקת אש. קרי ולברוב. צילום: רויטרס



שר החוץ הרוסי נשאל האם הם הסכימו לקרקע את חיל האוויר: "אנחנו לא מדברים על השבתה של חיל האוויר אלא על כך שמרחב התעופה בשמי סוריה יהיה אפקטיבי ויעיל בתקיפות נגד המדינה האסלאמית וג'בהת אל נוסרא". 



השניים ניסו להגיע לפרצת דרך על מנת להוציא אל הפועל הפסקת אש הומניטרית בת 48 שעות בחלב ולשיתוף פעולה צבאי רחב נגד חמושים אסלאמיים בסוריה. צוותים של שני הצדדים ימשיכו בימים הקרובים בשיחות. שני המנהיגים אמרו כי יש כמה מחלוקות שעליהם לפתור לאחר השיחות בין השניים כדי להשיג הסכם והזהירו כי ההסכם עלול לקרוס אם לא תתקיים תקופת רגיעה בלחימה שתעזור להצליח ליישם את ההסכם.