דונלד טראמפ משקיע בשבועות האחרונים מאמץ כביר לשכנע את המצביעים האפרו-אמריקאים לנטוש את תמיכתם המסורתית במפלגה הדמוקרטית ולהעניק לו את קולם בבחירות לנשיאות, אולם תחקיר חדש חושף היום (ראשון) כיצד אביו של המועמד הרפובליקני הפלה באופן שיטתי את אותם אפרו-אמריקאים שביקשו לשכור אצלו דירות.



לפי התחקיר של הניו יורק טיימס, אשר מצטרף לשורת פרסומים של העיתון נגד טראמפ, במהלך שנות ה-60 מנע פרד טראמפ מתושבים אפרו אמריקאים לשכור דירות במבנים שהקימה חברת הנדל"ן שלו ברחבי ניו יורק. לפי עדויות של עובדים לשעבר, טפסי הבקשה שלהם זכו לסימון מיוחד, וכאשר באחד המקרים הגיעה אישה באופן אישי להביא את הטופס שלה, אמר טראמפ האב לעובד שקיבל אותה "תכניס את הבקשה למגירה ותשאיר אותה שם".



מדיניות בלתי רשמית


ארגוני זכויות אזרח קיבלו פניות מתושבים לגבי ההתנהלות הבעייתית של חברת טראמפ, אולם למרות שהתקיימו שימועים במסגרת הוועדה לזכויות אזרח של עיריית ניו יורק, התברר כי בחברת הנדל"ן לא שינו את המדיניות הבלתי רשמית. בשנת 1967 התברר כי מתוך 3,700 דירות במתחם שהקים טראמפ בקוני איילנד, רק בשבע התגוררו משפחות אפרו אמריקאיות.



רק ב-1973 החל הממשל הפדרלי לנקוט בהליכים נגד חברת טראמפ, ובמיוחד נגד האב והבן שכבר עבד לצדו, והם הואשמו בהפרת החוק לדיור הוגן. מי שהוביל את תגובת הנגד היה דונלד טראמפ, בחשיפתו הציבורית הראשונה, שיצא נגד ההאשמות ואף הגיש תביעת נגד בטענה שהממשל הוא שפוגע בעסקים של החברה.



פרד טראמפ



אחרי שהתביעה נדחתה על הסף, הגיעו טראמפ ואביו להסדר שבו הם לא הודו באשמה אך נאלצו לעבוד בתנאים שיבטיחו גיוון בקרב השוכרים. "בסופו של דבר, הממשלה לא הוכיחה את הטיעונים שלה, ואנחנו סיימנו עם הסדר פעוט בלי להודות", כתב טראמפ בספרו "אומנות העסקים".



למרות ההסדר שהגיעו אליו, בפועל נמשכה המדיניות המפלה ובשנת 1978 כתב עורך דין ממשרד המשפטים "אנחנו סבורים שיש מגמה של אפליה בהנהלה של חברת טראמפ". רק ב- 1982 נסגר התיק סופית, וזאת לנוכח המציאות הדמוגרפית בעיר שבה האוכלוסייה הלבנה הצטמצמה ולחברת טראמפ כבר לא הייתה ברירה אלא להשכיר גם לאפרו אמריקאים. טראמפ עצמו הודה כי הוא למד הכל מאביו, אבל הכחיש כל השנים בתוקף שידע על אפליה כלשהי, וגם בתגובה שמסר פרקליטו, אלן גרטן, נאמר כי "אין בסיס לטענות". בעיתון הדגישו כי אינם רומזים שגם דונלד טראמפ עצמו נקט באפליה גזעית כלפי אפרו אמריקאים בפרויקטים שהקים במנהטן מאז שנות ה-80.