דובר תנועת דאעש והאחראי לפעולות חוץ של ארגון הטרור, אבו מוחמד אלעדנאני, נהרג היום (שלישי) במחוז חאלב בסוריה. על פי הדיווח מאת סוכנות הידיעות של דאעש, אלעדנאני, אחד ממנהיגי התנועה הבולטים ומהבודדים ממקימי הארגון ששרדו עד כה, נהרג בעודו מקיים סיור בחזית חאלב.



אלעדנאני היה הראשון שהכריז על ה"ח'ליפות" בעיראק ובסוריה, ביוני 2014, ובכך התבדל ארגון דאעש משאר ארגוני הטרור שפעלו באזורים אלו. כמו כן, הוא היה מהמגייסים הראשיים של התנועה במערב, וקרא למוסלמים בארצות הברית ואירופה לבצע פעולות יחידים בארצותיהם. "הוא היה הקול של דאעש. הוא קרא למוסלמים במערב 'אם אתם לא יכולים לירות בהם, תדקרו אותם, ואם אתם לא יכולים לדקור אותם, רסקו את ראשיהם עם אבנים, או שתדרסו אותם, כל עוד אתם הורגים אותם", כך תיאר מומחה הטרור של רשת CNN, ניק רוברטסון, "הוא ניסה לנצל כל הזדמנות לעורר פחד אצל תושבי סוריה, עיראק ובמערב". 



הישאם אל השימי, מומחה ביטחון המייעץ לממשלת עיראק בענייני המדינה האסלאמית מעריך כי אלעדנאני נפצע בתקיפת קואליציה ב-17 באוגוסט במהלך ההתקפה המשולבת של כוחות אמריקאיים וטורקים ומת בפצעיו ב-29 לחודש. אל השימי מעריך כי מי שיחליף את אלעדנאני בתפקידו יהיה מנהל הכספים של הארגון, איאד אל עוביידי. 



נפילתו של אלעדנאני התרחשה באחד מרגעי המשבר הקשים שעובר ארגון הטרור בלחימתו בסוריה ובעיראק. בחזית העיראקית, זה מספר חודשים שכוחות הממשל מתקרבים לעיר הבירת האירגון מוסול, ובחזית הסורית, הארגון נוחל תבוסה אחר תבוסה מכוחות כורדים, ומכוחות הקואליציה המערבית. לפני כשבוע כוחות צבא טורקיה החלו במתקפה משמעותית שמיועדת להביס את דאעש בגבולה ולמנוע רצף טריטוריאלי כורדי בין עיראק לבינה. כרגע המבצע נחשב למוצלח והכוחות הטורקים כבשו מספר ערים וכפרים מידי דאעש.