מי הרג את דובר דאעש? אתמול הודיע ארגון המדינה האסלאמית, כי אחד מבכיריו, אבו מוחמד אל עדנאני, המשמש גם כדובר הארגון, נהרג באזור חאלב. היום מתברר כי יש קרב על הקרדיט לגי חיסולו של בכיר ארגון הג'יהאד. 



במהלך הלילה אמר גורם ביטחוני אמריקאי, כי אל עדנאני היה יעד לתקיפה היה יעד לתקיפה של כוחות הקואליציה בצפון סוריה. לדברי הגורם, המטוסים תקפו רכב בעיר אל באב, אבל סירב לומר אם אלך עדנאני אכן נהרג. 



מנגד, גם במוסקבה טוענים כי הם אלה שהרגו את הבכיר. משרד ההגנה הרוסי אמר היום כי אל עדנאני היה מאחד מ-40 בני אדם שנהרגו בתקיפות אוויריות של רוסיה. על פי ההודעה, חיסולו של הדובר על ידי הרוסים אושר במספר ערוצי מודיעין.



אלעדנאני היה הראשון שהכריז על ה"ח'ליפות" בעיראק ובסוריה, ביוני 2014, ובכך התבדל ארגון דאעש משאר ארגוני הטרור שפעלו באזורים אלו. כמו כן, הוא היה מהמגייסים הראשיים של התנועה במערב, וקרא למוסלמים בארצות הברית ואירופה לבצע פעולות יחידים בארצותיהם.



"הוא היה הקול של דאעש. הוא קרא למוסלמים במערב 'אם אתם לא יכולים לירות בהם, תדקרו אותם, ואם אתם לא יכולים לדקור אותם, רסקו את ראשיהם עם אבנים, או שתדרסו אותם, כל עוד אתם הורגים אותם", אמר מומחה הטרור של רשת CNN, ניק רוברטסון, "הוא ניסה לנצל כל הזדמנות לעורר פחד אצל תושבי סוריה, עיראק ובמערב". 



נפילתו של אלעדנאני התרחשה באחד מרגעי המשבר הקשים שעובר ארגון הטרור בלחימתו בסוריה ובעיראק. בחזית העיראקית, זה מספר חודשים שכוחות הממשל מתקרבים לעיר הבירת האירגון מוסול, ובחזית הסורית, הארגון נוחל תבוסה אחר תבוסה מכוחות כורדים, ומכוחות הקואליציה המערבית. לפני כשבוע החלו כוחות צבא טורקיה במתקפה משמעותית שמיועדת להביס את דאעש בגבולה ולמנוע רצף טריטוריאלי כורדי בין עיראק לבינה. כרגע המבצע נחשב למוצלח והכוחות הטורקים כבשו מספר ערים וכפרים מידי דאעש.