מאות אלפי בני אדם התאספו היום (ראשון) בכיכר "פטרוס הקדוש" בוותיקן כדי לחלוק כבוד לאם תרזה מהעיר כלכותא שבהודו, סמל הקהילה הקתולית הנערצת ברחבי העולם על עבודתה עם עניים ועם חולים סופניים. 19 שנה לאחר מותה, הוכרזה אמא תרזה כקדושה על ידי הכנסייה הקתולית. לפי הערכות הוותיקן, למעלה מ-120 אלף איש השתתפו במיסה כדי לציין את מעשיה. לדברי האפיפיור: "אישה שקשה לקרוא לה 'קדושה' כי אנשים הרגישו קרובים אליה כך שבאופן ספונטני כינו אותה 'אמא'"



"עבור אמא תרזה, רחמים היו מלח שהעניק טעם לעבודתה, זה היה האור שהאיר את החשכה של רבים שכבר לא היו להם דמעות לשפוך על העוני והסבל שלהם", אמר האפיפיור בטקס המיוחד. "כל מה שהיא עשתה נתן דוגמא לעולם כולו", אמר סטודנט בן 17 מאיטליה, והוסיף שביצע מחזמר עליה עם חבריו. "היא הראתה שאנחנו לא יכולים לעשות הכל, אבל מחוות קטנות עם כל כך הרבה אהבה הן מה שחשוב".



האפיפיור בטקס. צילום: רויטרס.
האפיפיור בטקס. צילום: רויטרס.



כיכר הוותיקן במיסה המיוחדת בה הוענק לאמא תרזה תואר "קדושה". צילום: רויטרס.
כיכר הוותיקן במיסה המיוחדת בה הוענק לאמא תרזה תואר "קדושה". צילום: רויטרס.



האם תרזה נולדה בשנת במקדוניה בת למשפחה אלבנית ובגיל 16, בשנת 1929 עברה להודו היא החלה בפעילות מיסיונרית של צדקה בשנת 1950 עם עוד 12 נזירות שכיום מונה כבר 4,500 ב-113 מדינות כשהן לבושות ב"סארי", לבוש מסורתי בצבע כחול כשהן מקיימות מסדרי צדקה המטפל בעלי מצוקה וחולי. בשנת 1979 הוענק לאם תרזה פרס נובל לשלום "עבור עבודתה ועשייתה במלחמה על הכאב, השכול והדלות, שהם איום גם על השלום". תרזה סירבה ליטול חלק בטקס הקבלה הרשמי ובסעודה המתוקשרת וביקשה כי 192 אלף הדולרים שהוענקו לה כפרס ייתרמו לטיפול בעניים ובחולים בכלכותא.



מעריץ של אמא תרזה בכיכר הוותיקן. צילום: רויטרס.
מעריץ של אמא תרזה בכיכר הוותיקן. צילום: רויטרס.



ב-5 לספמטבר 1997 הלכה לעולמה בכלכותא שבהודו וזכתה להלוויה ממלכתית על ידי הממשלה ההודית, כבוד שבדרך כלל זוכים לו נשיאים וראשי ממשלות. ב-15 במרץ 2016 הכריז האפיפיור פרנציסקוס על הפיכתה לקדושה נוצרית.