האמריקאים מתייחדים היום (ראשון) לזכר קורבנות אסון התאומים, לציון 15 שנים ליום הפיגועים הקטלניים שזעזעו את העולם כולו. במהלך טקס יום השנה צלצלו פעמוני הכנסיות ואורות אבל האירו את אתר האסון. כשמוזיקה קלאסית התנגנה ברחבת הזיכרון שבמנהטן, קרובי משפחה הקריאו את שמות כל ההרוגים בפיגועים, כמעט 3,000 במספר. 



בקהל התחבקו קרובי משפחה עם תמונות יקיריהם שעליהן נכתבו: "לעולם לא נשכח", "אנחנו מתגעגעים אליך", ו"הלך מהר מדי". טום אקוורביבה, בן ה-29, בנו של פאול שנספה באסון, לאחר שהמטוס הראשון פגע בבניין הצפוני בו עבד. "לא עובר יום שאנחנו לא זוכרים אותו", אמר.



הטקס נעצר לשש הפסקות של דומיה: ארבעה מהם ברגעים המדויקים בהם המטוסים פגעו בבניינים, בפנטגון ובפנסילבניה. שתי ההפסקות האחרות היו לציון התמוטטותם של שני בנייני הסחר העולמי. יותר מ-340 כבאים ו-60 שוטרים נהרגו בפיגועים, כאשר רבים מבין ההרוגים היו במהלך ריצה למעלה במהלך ניסיונות להציל לכודים בקומות העליונות של הבניינים.



נשיא ארה"ב ברק אובמה השתתף בטקס הזיכרון בפנטגון ואמר: "חמש עשרה שנים ניראות כמו הרבה זמן, אך עבור המשפחות שאיבדו את פיסות הלב שלהם באותו יום, אני מתאר לעצמי שזה יכול להיראות כאילו זה קרה רק אתמול". שני המתמודדים לנשיאות ארה"ב השתתפו גם בטקסים. דונלד טראמפ הצהיר כי זה היה היום של עצב וזיכרון אך גם של נחישות. "החובה שלנו, בשם כל הנספים, היא לעבוד יחד כאומה אחת ולהישמר מפני אויבנו המבקשים להרוס את אורחות חיינו".



המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון, השתתפה גם בטקס ואמרה כי האימה של ה-11 בספטמבר לא תישכח. לאחר כשעה וחצי, יצאה קלינטון באמצע הטקס כשלא הרגישה טוב ואף מעדה בדרכה לרכב שפינה אותה מהמקום. לאחר מכן יצאה קלינטון לתקשורת וטענה: "אני מרגישה מצוין".