כשילדיהם של נעמי וסת' אליס ביקשו שביתם בפרבר צ'נדלר, הסמוך לפיניקס שבאריזונה, יואר ויקושט, בדומה לבתיהם של שכניהם הנוצרים, מר וגברת אליס לא היססו לרגע לבקשת ילדיהם, ומיד נענו בחיוב. בעקבות הבקשה, אב המשפחה, סת', רכש בסכום של 100 דולרים חנוכייה המתנשאת לגובה של שני מטרים, ומיקם אותה בקדמת חצר ביתם. אך בבוקר יום שישי, נעמי וסת' נאלצו לבשר לילדיהם בשורה לא משמחת במיוחד, והם לא ידעו כיצד לנסח אותה. 



בליל חמישי האחרון, ערב הנר השישי של חנוכה, החנוכייה בקדמת הבית הושחתה, וצלב קרס הופיע במקומה. "אנחנו מדברים הרבה על החשיבות בשוויון וסובלנות, על האהבה לכל אחד בכל מצב", אמרה נעמי אליס בראיון ל"וושינגטון פוסט". 



"הייתי צריכה להסביר לילדיי שלא כולם מרגישים כמונו. יש אנשים בורים, וזה מה שהם עושים", הוסיפה. 



אב המשפחה, שעובד בשיפוצים, התעורר כהרגלו בארבע לפנות בוקר ביום שישי, וגילה בחצר הקדמית את החנוכייה, אם אפשר עדיין לקרוא לה כך, לאחר שהושחתה. הוונדליסט, או הוונדליסטים, שינו לחלוטין את צורתה, ואף תלשו חלקים ממנה ולקחו אותם עמם.



מיד לאחר הגילוי, הוא הזעיק את המשטרה. האם, נעמי, ביקשה משכניה לחלוק עמה ועם השוטרים מידע בנוגע לתקרית, ושאלה האם הם ראו דבר מה חשוד, או נכחו בתקרית, אך איש לא ידע דבר. השוטרים אמנם עזרו להורים להסיר את צלב הקרס, אך בסופו של דבר דיווחו על המקרה כמקרה של התנהגות פרועה, ואיש לא נעצר. 



עוד באותו הערב, נעמי אליס אמרה בהתרגשות כי משפחתה לא תוותר על חגיגות החג ולא תיתן לתקרית להעכיר את האווירה, ובעלה יבנה את החנוכייה בשנית. הרב של בית הכנסת הרפורמי באזור מגוריהם אמר כי הקהילה כולה תגיע לביתם ותעזור להם לבנות את החנוכייה.



כאמור, אי אפשר להתעלם מההקשר התנ"כי, הסיפור מאחורי החג המדובר: כשאנטיוכוס הטיל גזירות כנגד קיום הדת היהודית, ביניהן ביטול פעולות המקדש והפיכתו למקום פולחן אלילי, העם מרד ודרש לשמור על הצביון הדתי והרוחני שלו.