המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי נשא נאום בו תקף את המערב בכלל וישראל בפרט בנושא של ניצול נשים ודיבר על הראייה השונה של שני הצדדים את השוויון המגדרי. את הנאום נשא חמינאי בעצרת שנערכה לציון יום הולדתה של בתו של הנביא מוחמד, פאטימה זהרה. חמינאי האשים בנאומו את הציונות בניצול הנשים הקורה במערב: "העולם המערבי מתייחס לאישה כסחורה ואמצעי לסיפוק תענוגות, ככל הנראה מדובר במזימה ציונית להרוס את החברה האנושית", תקף חמינאי.



זו לא הייתה הפעם היחידה בה הזכיר מנהיג איראן את ישראל והציונות. בנושא ההתערבות לטענתו של המעצמות הזרות בנעשה באיראן אמר: "למרות התקפות חוזרות ונשנות מצד התקשורת של מעצמות העל והציונים, האומה האיראנית לאחר המהפכה מתקדמת בכל התחומים". בנוסף, חמינאי התייחס בנאומו להבדלים ביחס המערב לצדק מגדרי לעומת הדרך בה הוא רואה את הדברים.



"במערב, מונחים כמו צדק מגדרי או שוויון מגדרי מקודמים בזמן שאצלנו הצדק מממש ומטפח יכולות שאלוהים העניק. גברים ונשים לא שונים במובנים מסוימים כמו רוממות רוחנית כוח הנהגתי ויכולת להוביל את האנושות, אבל הם שונים במובנים כמו 'חובות בניהול החיים'".



בחודש שעבר תקף עלי חמינאי את הנשיא הנבחר של ארצות הברית בפגישה עם מפקדים בחיל האוויר האיראני ואמר כי "איומי טראמפ אינם מפחידים אותנו". מנהיג איראן התייחס בבוז גם לנשיא היוצא אובמה: "על מה להודות לאובמה? על דאעש ועל האש בעיראק ובסוריה? הוא זה שהטיל את הסנקציות על העם האיראני, אך הוא לא הצליח כי כל אויב לא יצליח לנטרל את העם שלנו".