ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה, אל-מנאר, דיווח הלילה (שני) כי צבא סוריה הפיל מטוס ישראלי ללא טייס מעל לעיר קוניטרה, שבגולן הסורי. לא נמסרו פרטים נוספים. בנוסף לכך, משרד ההגנה הסורי הודיע כי מערך ההגנה האווירי בצבא סוריה הפיל מטוס ללא טייס בפרברי קונייטרה. בצה"ל אישרו כי מזל"ט מסוג רוכש שמיים נפל מעל שטחי סוריה וכי הצבא בוחן את נסיבות האירוע. כמו כן הוסיפו בצה"ל כי אין חשש לדליפת מידע.

האירוע קרה לאחר שאתמול ארגון "אל-מרסד" הסורי לזכויות אדם דווח מעדי ראייה כי מטוסי קרב ישראליים תקפו רכב בפרברי העיר קונייטרה. הרכב נשרף כליל והנהג נהרג. בדיווחים נוספים נאמר כי ההרוג הוא יאסר א-סייד, שהיה חבר במיליציה של "כוחות ההגנה על המולדת", מיליציה המזוהה עם אסד. לפי דיווחים בסוריה, מדובר ככל הנראה במפקד במערך ההגנה האווירית בצבא הסורי.

הרכב שהופצץ בקונייטרה, על פי דיווחים סוריים
הרכב שהופצץ בקונייטרה, על פי דיווחים סוריים


עוד דווח כי אתמול בלילה חיל האוויר תקף מטרות של ארגון חיזבאללה בגבול סוריה-לבנון. בדיווח נטען כי המטרה שהופצצה היא שיירה של חיזבאללה. מוקדם יותר היום אמר שגריר סוריה לאו"ם כי "הפעלת הנ"מ מול חיל האוויר הישראלי היה שינוי של כללי המשחק".

שתי התקיפות אירעו לאחר שביום שישי חשף צה"ל שמטוסים ישראליים תקפו בסוריה, והותקפו בטילי נ"מ על ידי צבא אסד, תקרית שעוררה הדים באזור וגררה את זימונו של שגריר ישראל ברוסיה לשיחת הבהרה.

בצה"ל הסבירו אז כי חיל האוויר תקף מספר מטרות בסוריה - אמצעי לחימה אסטרטגיים, טילים מתוחכמים או רכיביהם שהיו מיועדים לחיזבאללה. כמו כן נמסר כי במהלך הפעילות שוגרו טילים נגד מטוסי צה"ל בעת שהיו בשטח האווירי של ישראל, והובהר כי בשום שלב לא נשקפה למטוסים סכנה ולא היו נפגעים לכוחותינו.