כוחות חיזבאללה החלו לפנות עמדות בגולן הסורי, לא הרחק מהגבול עם ישראל, וזאת אחרי שמחלקת המדינה האמריקאית דרשה מארגון הטרור הלבנוני לצאת מיד מהמדינה, כך לפי דיווח של אתר החדשות הסורי "איתיחאד פרס". בכתבה, שעלתה שלשום (שלישי) באתר אשר מגדיר את עצמו כאתר חדשות עצמאי, לא נמסרה הסיבה לפינוי הבהול, אך צויין כי בשבוע שעבר, לפני התקיפה האמריקאית נגד בסיס חיל האוויר הסורי, יצאו לוחמי חיזבאללה ממספר אתרים במעוז שלהם בהרי קלמון. 



בידיעה צוטטו מספר גורמים שסיפרו כי אנשי חיזבאללה פינו עשר עמדות ליד הגבול עם ישראל ועוד 14 עמדות בעיירה חאדר שבאזור קונייטרה, וכי קרוב ל-300 לוחמים, בנוסף לטנקים, כלי רכב משוריינים ואמצעי לחימה כבדים נראו עושים את דרכם לעבר הבירה דמשק. כמו כן, אלו מסרו גם כי כוחות חיזבאללה בעיירה קוצייר שבאזור הגבול עם לבנון הועמדו בכוננות.



מארק טונר. "קוראים לחיזבאללה לסגת מסוריה". צילום: רויטרס
מארק טונר. "קוראים לחיזבאללה לסגת מסוריה". צילום: רויטרס



"חמישה כלי רכב שלוו במספר רכבי שטח עם מכונות ירייה חצו את הגבול לתוך לבנון ואנחנו מאמינים שהיו בתוכם אישים בכירים מחיזבאללה או גורמים איראניים בכירים", מסרו הגורמים לאתר החדשות הסורי.



ביום שלישי בערב, התייחס דובר מחלקת המדינה, מארק טונר, לאיומים של ארגון הטרור נגד ארצות הברית, כפי שפורסמו בהודעה שיוחסה למפקדה המשותפת של סוריה, רוסיה, איראן וחיזבאללה בעקבות התקיפה האמריקאית בשבוע שעבר.



"כמובן שאנחנו מתייחסים ברצינו לאיומים מארגון טרור זר", אמר טונר, שהוסיף: "כוחות חיזבאללה סייעו למשטר הסורי ליישם את הברוטליות שלו נגד בני עמו וגם עוררו חוסר יציבות בלבנון. אנחנו קוראים לחיזבאללה לסגת מיידית מסוריה. ברור שאנחנו רואים את תפקידו של הארגון בסוריה כבלתי תורם ואנחנו מתייחסים ברצינות לאיומים שהוא משגר".