בן דודו של סלמן עבדי, המחבל שביצע את מתקפת הטרור במהלך הופעת פופ במנצ'סטר, בריטניה, פרסם פוסטים אנטישמיים ברשתות החברתיות, כך דיווח היום (שני) הטיימס הבריטי. עבד רחמן פורג'ני, בן 21, פרסם סדרה של פוסטים ברשת הפייסבוק בנוגע לקהילה היהודית, כשבין היתר כתב: "אם רק היטלר היה בחיים - היהודים האלו היו נשרפים בתאים".



הוא גם פרסם פוסט על העיר בה הוא מתגורר: "מנצ'סטר היא האויב מספר אחת שלי, אני שונא אותה". פורג'ני, יחד עם אחיו הבכור עבדאללה, נעצרו ביום שלישי שעבר בעקבות מתקפת הטרור בארנה, בה נרצחו 22 בני אדם ונפצעו עשרות. 



היום פתחה סוכנות הביון הבריטית MI5 חקירה לבדיקת התנהלותה בתקופה שקדמה לטבח במנצ'סטר. הם צפויים לחקור מדוע התעלמו מהתראות על המחבל שביצע את הפיגוע, סלמן עבדי. על פי הדיווחים שפורסמו הבוקר ברשת BBC, סוכנות הביון קיבלה לפחות שלושה דיווחים שונים על הקצנה איסלאמית שעבר עבדי ועל כך שלטענת מקורביו "סיכוי גבוה שיהפוך למחבל".

בתוך כך, המשטרה הבריטית עצרה עד כה 16 חשודים במעורבות בפיגוע הטרור בשבוע שעבר בכניסה להופעתה של הזמרת אריאנה גראנדה. "הוא נעצר בחשד לעבירות של קשרים לטרור", נכתב בחשבון הטוויטר של המשטרה המקומית במנצ'סטר. שניים מהחשודים שוחררו לאחר שנוקו מכל חשד, בעוד ה-14 הנותרים נותרו בחזקת המשטרה להמשך חקירה בנושא. 
  
כזכור, בסוף השבוע שעבר סיפרה הבוקר אחותו של המחבל כי הוא ביצע את הפיגוע מפני שרצה "לנקום על התקיפות האמריקאיות בסוריה". היא סיפרה כי  אחיה היה אדם נדיב וכי הופתעה מהמעשה שעברה. היא הוסיפה בראיון בוול סטריט ג'ורנל: "אני חושבת שהוא רצה לנקום אחרי שראה ילדים מוסלמים מתים בכל מקום".
 
עוד פורסם בשבוע שעבר כי הבריטים כועסים על האמריקאים בשל הדלפות מחקירת הפיגוע. שרת הפנים אמבר ראד ביקרה את התנהלות גורמי המודיעין האמריקאים לאחר שפרטים חסויים דלפו לתקשורת ואף פורסמו ברשתות הטלוויזיה ותמונות מזירת הפיגוע אף פורסמו בניו יורק טיימס. ראד כינתה את ההתנהגות "מרגיזה" והבהירה לעמיתיה מעבר לאוקיינוס שאסור שההדלפות יימשכו. 

הנפץ שהפעיל את המטען במנצ'סטר. צילום מסך מתוך אתר הניו יורק טיימס