בישראל חוששים מהמציאות שתשרור בגבול הצפון לאחר החתימה על הסכם הפסקת האש בדרום־מערב סוריה, אבל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מנסה להרגיע. לשאלת "מעריב־השבוע" בנושא השיב פוטין כי סיכוייו של הסכם כזה להתקיים הם טובים. "ההסכם יהיה טוב גם לשאר מדינות האזור", אמר, "ובכללן ישראל".



במסיבות העיתונאים המסכמות של המנהיגים בפסגת G20 נשאלו הנשיאים וראשי הממשלות גם על הטרור בעולם ועל תהליך השלום הישראלי־פלסטיני. נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר ל"מעריב־השבוע" כי בכוונתו להעלות הצעות לקידום המשא ומתן בפגישתו הקרובה עם ראש הממשלה נתניהו, אך רמז כי תוכניתו שונה מזו של קודמו הולנד, שביקש לערוך ועידה בינלאומית. "חכו ותראו", אמר.



קודם לכן יארח מקרון בפריז את הנשיא טראמפ כדי לדון בשיתוף פעולה במאבק בטרור. צרפת רוצה גם לחזור לתמונת המצב בסוריה. "העיקר שלא תוקם שם מדינה כושלת כמו לוב או עיראק, שתסייע להפצת הטרור האסלאמי", אמר.



ארדואן. טוען שהיחסים בין טורקיה לישראל משתפרים. צילום: רויטרס
ארדואן. טוען שהיחסים בין טורקיה לישראל משתפרים. צילום: רויטרס



גם נשיא טורקיה ארדואן נכח במסיבת העיתונאים ואמר ל"מעריב־השבוע" כי היחסים עם ישראל משתפרים וצועדים בכיוון הנכון. על ההסכם בסוריה וחששה של ישראל מנוכחות האיראנים בגבולה אמר ארדואן כי כל הסכם חייב להגן על גבולות המדינות השכנות, כולל ישראל. הוא הזהיר נגד "מוסר כפול" במלחמה בטרור והדגיש שהצעדים נגד קטאר אינם הוגנים.



ארדואן איים כי הפרלמנט הטורקי לא יאשר את הסכם קליטת הפליטים שנחתם עם אירופה אלא אם תשולם לטורקיה התמיכה הכספית שהובטחה לה. לשאלות הרבות שהפנו אליו העיתונאים על מצב העיתונות בארצו אמר הנשיא הטורקי כי בארצו חופש העיתונות אינו מוגבל אבל "יש עיתונאים פושעים".