חשוד אחד נהרג במהלך קרב יריות, ועוד שניים נעצרו, כך דיווחה משטרת ספרד הערב (חמישי), בנוגע לפיגוע שאירע מוקדם יותר בברצלונה, בו נהרגו לפחות 13 בני אדם ונפצעו 80  נוספים. על פי הדיווחים, חשוד אחד שנעצר הוא אותו הצעיר שהמשטרה פרסמה את תמונתו מוקדם יותר, ומדובר בבן למהגרים מרוקאים שמתגורר בצרפת והגיע לספרד במטרה לבצע את הפיגוע. מחבל נוסף, על פי החשד, נמלט מזירת הפיגוע ברכב ונהרג במהלך קרב יריות עם המשטרה מחוץ לעיר.
 

מוקדם יותר פרסם העיתון לה פיס הספרדי. לפי הדיווח, החשוד מתנשא לגובה של 1.70 מ' ולבש חולצה לבנה, כמו כן מסרה המשטרה כי החשוד בוא צעיר בשנות ה-20 לחייו, בן להורים מהגרים ממרוקו. כמו כך על פי הדיווח, לאחר שהחשוד ביצע את הפיגוע, הוא ברח באופן רגלי מהמקום.



ממשרד החוץ נמסר כי לא ידוע על נפגעים ישראלים באירוע וכי ישנם כ-30 מנותקי קשר. בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לחדר המצב שנפתח במשרד החוץ. הרב מאיר בר חן, רבה של העיר ברצלונה מסר: "קיבלנו הנחייה מאנשי הביטחון של הקהילה לסגור את כל מוסדות הקהילה. בתי הכנסת סגורים ואין תפילות". הוא הוסיף כי "כוחות הביטחון מקיימים סריקות". הרב ציין כי לפני שלושה שבועות "התראינו בפנינו שאנחנו צריכים להיות זהירים ולא להסתובב במקומות הומי אדם".



הפיגוע אירע מוקדם יותר, כאשר מכונית מסחרית (ואן) לבנה דהרה לעבר עוברי אורח ברחוב המרכזי בעיר, בשיא עונת התיירות בה. כתוצאה מהפיגוע נהרגו לפחות 13 בני אדם ונפצעו עשרות נוספים. ליסה, ישראלית ששוהה בעיר עם בעלה וילדיהם סיפרה: "בדיוק איך שאני ובעלי עמדנו במעבר חצייה בא רכב במהירות ודרס מלא אנשים ראינו את זה מאחורינו והתחלנו לרוץ אנשים רצו בטירוף לתוך המלונות ולתוך החנויות ולתוך המסעדות לא ראיתי את הנהג פשוט באותו רגע של הטירוף. שמענו צרחות של אנשים אנחנו בדיוק מחוץ למלון שלנו אז חזרנו למלון שלנו אנחנו בחדר במלון לא רואים את הרחוב מהחדר לשנו לא נותנים לצאת מהמלון סגרו את כל היציאה בכלל אנחנו סגורים הגענו אתמול וככה בעסה הלך לנו הטיול אנחנו עם ילדים כאן. רשום פה בחדשות משהו על 2 שנמלטו עם נשק והם עם בני ערובה באחד הברים הם לא בטוחים במה שקורה הם לא מתורגלים כמו אצלנו".