שר החוץ הצפון קוריאני, רי יונג הו דיבר היום (שני) עם עיתונאים בניו יורק ואיים בצעדי נגד לפי ארצות הברית, וזאת בעקבות מה שהוא הגדיר כ"הכרזת המלחמה של דונלד טראמפ" במהלך השיחה טען רי "ארצות הברית הכריזה מלחמה עלינו, יש לנו כל זכות לפעול בצעדי נגד, ובכללם הזכות להפיל את המפציצים האמריקאים גם אם הם לא חודרים לשטח האווירי שלנו".



את דבריו אמר רי בתגובה למפגן כוח שביצע חיל האוויר האמריקאי, בו מטוסים מפציצים מסוג B-1 טסו בסמוך לאזור המפורז בין קוריאה הדרומית והצפונית., וזאת בעת נאומו באו"ם. במהלך הנאום טען רי כי "נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עשה טעות בלתי הפיכה, הכינוי שהוא הדביק למנהיגנו קים ג'ונג און 'איש הטילים', רק יחזק את נחישותנו להתחמש בטילים שיגיעו לכל נקודה בארצות הברית", שר החוץ הוסיף כי מטרת מדינתו להגיע למאזן אימים מול אמריקה, כינה את מנהיגה חולה נפש, מגלומן, מהמר מזדקן וסכנה לשלום העולם, אך הבהיר כי אין בככוונת קוריאה הצפונית לאיים על מדינות בנשק גרעיני, אלא אם הן בצדה של ארצות הברית.



בתגובה לאיום מפיונגיאנג, נמסר ממשרד ההגנה האמריקאי - הפנטגון - כי אם קוריאה הצפונית לא תפסיק לתגרות בארצות הברית "נדאג לספק לנשיא טראמפ את הדרכים לטפל בה".



רי יונג הו, צילום: רויטרס
רי יונג הו, צילום: רויטרס



כזכור, צחצוח החרבות בין ארה"ב לקוריאה הצפונית החל מאז בחירתו של טראמפ, כאשר בחודשים האחרונים הצדדים החריפו את הטון ואת הפעולות הפרובוקטיביות אחת כלפי השנייה. במהלך נאומו של טראמפ מעל בימת האו"ם, איים הנשיא האמריקאי להשמיד את קוריאה הצפונית, ואף לעג לקים ג'ונג און כשקרא לו "איש הטילים", בהתייחסו לניסויי הטילים שהוא מבצע.



בנוסף לכך, ההתכתשויות והפרובוקציות של קוריאה הצפונית אל מול שכנותיה יפן וקוריאה הדרומית ואל מול ארצות הברית נמשכת כבר מספר חודשים, ובשיאן כאמור ביצעה קוריאה הצפונית ניסוי גרעיני בניגוד לחוק הבינלאומי. בתגובה לניסוי הגרעיני הוטלו על המדינה המבודדת סנקציות נוספות לאלה שמוטלות עליה כבר שנים רבות בעקבות תוכנית הגרעין הצבאי שלה.



"זכותנו להפילם". מפציצי B-1 צילום: רויטרס
"זכותנו להפילם". מפציצי B-1 צילום: רויטרס





במהלך העימותים, קוריאה הצפונית ביצעה ניסויי טילים רבים, שחלקם כמו היום עברו בשמי יפן, ואף איימה לבצע ניסוי טילים לעבר מימי הטריטוריה האמריקאית גואם, הנקודה המערבית ביותר בשטחה של ארצות הברית, ובה נמצא בסיס חיל אוויר גדול אשר משמש כבסיסם של מטוסי הפצצה אסטרטגיים של מעצמת העל.



השיגור שבוצע הלילה מוכיח כי למרות הסנקציות שהוטלו על המדינה ולמרות האיומים מצד ארצות הברית, בהם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שאיים להמטיר על קוריאה הצפונית "אש וזעם שלא נראו כמותם", אין בכוונת הממשל בפיוניאנג לשנות את דרכיו בזמן הקרוב.