תושבת פנסילבניה שבדקה את חשבון החשמל שלה גילתה לתדהמתה כי היא נדרשת לשלם סכום בלתי מציאותי של יותר מ־284 מיליארד דולר, יותר מהחובות הלאומיים של הונגריה ודרום אפריקה יחד.



מארי הורומנסקי (58), תושבת העיר אירי, סיפרה כי כאשר היא בדקה באינטרנט מה הסכום של חשבון החשמל שלה מהספקית פנאלק, היא ראתה את המספר 284,460,000,000 דולר. בהודעה נכתב כי הורומנסקי לא נדרשת לשלם את הסכום עד דצמבר הבא, אולם הסכום המינימלי שלה עבור דצמבר הנוכחי עמד על 28,156 דולר. "העיניים שלי יצאו מחוריהן", סיפרה לעיתון "אירי טיימס־ניוז". "התחלנו לתהות אם אולי לא התקנו כראוי את אורות חג המולד".



חשבון החשמל האסטרונומי. צילום מסך



בנה של הורומנסקי התקשר אל חברת פנאלק, ושם אישרו כי מדובר בטעות וכי הסכום האמיתי לתשלום הוא 284.56 דולר בלבד. בחברה הודו כי אינם יודעים מה גרם לטעות וכי ככל הנראה מדובר בהזזה בלתי מכוונת של נקודה עשרונית. "אני לא זוכר שראיתי אי פעם חשבון של מיליארדי דולרים", אמר מרק דרבין, דובר חברת האם של פנאלק, פירס אנרג'י. "אנחנו מעריכים את הנכונות של הלקוחה ליצור עמנו קשר לגבי הטעות".



הורומנסקי ציינה כי בעקבות המקרה המוזר, היא ביקשה מהבן שלה מתנה אחרת לכבוד חג המולד. "אמרתי לו שאני רוצה מוניטור ללב", אמרה.