תלמיד שסולק מתיכון במדינת פלורידה שבארצות הברית בשל בעיות משמעת, החליט לחזור ולנקום ורצח 17 בני אדם. ג'ו זבולוני, תושב פלורידה שמתגורר סמוך לבית הספר בו התרחש הירי, תיאר את שהתרחש בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM. "קיבלתי התראה בה שמעתי על האירוע. הייתי בביתי שבמרחק 10 דקות מבית הספר. מיהרתי למקום על מנת שאוכל להושיט את ידי לעזרה", אמר. "מדובר בבית ספר שמכיל המון אנשים מהקהילה היהודית, חברי הרבים נמצאים שם".
 
"כשהגעתי למקום גיליתי בניין נצור כשכל הנתיבים אליו סגורים", סיפר זבולוני. "נחשפתי למראה מזעזע של מאות הורים בוכים מבחוץ לבית הספר כשהם מגלים שילדיהם נצורים עם רוצח בבניין שמבצע טבח ובכל עת יכול להרוג את ילדיהם. הילדים היו נעולים בבניין ולא נתנו לאיש מבחוץ להיכנס ולצאת. מאות שוטרים, מסוקים, כלבי גישוש בחנו את האזור. זה לקח שעות רבות עד שמחצית מהילדים יצאו מהמקום בבטחה. זה היה נורא לראות את פניהם של ההורים חסרי האונים, הם פשוט עברו עינוי".
 
"דיברתי עם ההורים שנמלטו מהטרור ובאו לאמריקה והנה הם חווים טרור ממש קרוב לביתם. ישר חשבתי שמדובר בפיגוע טרור ולכן היה לי חשוב להגיע במהרה ולסייע", אמר הישראלי. "הבחור שחולל את הטבח גורש לפני שנה מבית הספר לאחר שאיים כי הוא יבצע טבח במקום. בעמוד האינסטגרם שלו הוא חשף את כמות הנשקים שאסף ואת הכיתוב 'אללה וואכבר'".



"אינני יודע בוודאות אם אכן היה מדובר בפיגוע טרור ואם יש לדברים משמעות לאומית אך יש לבחון את הנושא. דנים כעת אם הנער היה מהגר בלתי חוקי במדינה". על קהילת הישראלים בפלורידה סיפר: "מדובר בקהילה גדולה של ישראלים שהגיעו לאמריקה, הם אוהבים את ישראל ותמיד מנסים לעזור לה. אני בעצמי נסעתי במהלך האירוע לרכוש בקבוקי מים וחילקתי אותם לאנשים".

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן 



אירוע הירי בבית הספר בפלורידה. צילום: רויטרס
אירוע הירי בבית הספר בפלורידה. צילום: רויטרס