משטרת בריטניה כבר חוקרת תלונות נגד הארווי וויינסטין בחשד לביצוע מעשי אונס ותקיפה מינית בעת שהותו בלונדון, אולם סרט תיעודי חדש שיוקרן בממלכה הבריטית צפוי לספק פרטים סנסציוניים חדשים על האופן שבו מפיק העל לשעבר, שהיה אחד האנשים החזקים ביותר בהוליווד, ניצל את כוחו גם בבריטניה, לא רק באמצעות הטרדות ותקיפות מיניות, אלא גם עם אלימות פיזית. 



הסרט "לעבוד עם וויינסטין", שישודר הלילה בערוץ 4 הבריטי, כולל ראיונות עם אנשים שעבדו לצדו של המפיק לאורך שלושה עשורים שבהם היו מעורב בקולנוע הבריטי, ומנסה לבחון כיצד הוא הצליח להשתיק את קורבנותיו מלצאת נגדו בפומבי. מדובר בסרט התיעודי הגדול הראשון מאז שהתפוצצה לראשונה באוקטובר האחרון הפרשה, שעדיין מסעירה את הוליווד ושולחת גלים גם למגזרים אחרים. 



"משיחה על עבודה לעיסוי"



עובדת אחרת עם וויינסטין שחזרה כיצד היא נאלצה ללוות נשים לחדר המלון של וויינסטין והביאה לו מרשם לזריקות נגד אימפוטנציה, בעוד עובדת לשעבר של חברת מירמקס שהייתה בבעלותו של וויינסטין סיפרה בסרט כי במהלך ראיון עבודה גרם לה וויינסטין להוריד את הבגדים שלה כדי שיוכל לתת לה עיסוי בעודו מאונן, ולאחר מכן הוא גרם לה לעשות איתו מקלחת. 



"זה הפך מהר מאוד משיחה על עבודה לכך שהוא עייף ונאלץ לנסוע דרך ארוכה ושהוא רוצה מסאז'", אמרה האישה. "ואני זוכרת שהרגשתי די בהלם מהבקשה הזו. והוא אמר 'מה הבעיה עם זה, זה נורמלי. כל הצוות שלי עושה את זה. זה נורמלי', והרגשתי שאני זו שהופכת את זה למשהו מיני וגורמת לזה להיות בעיה. וזה הסתיים בכך שאני עשיתי לו עיסוי". 



גם המפיק זוכה האוסקר, דיוויד פרפיט, סיפק זיכרון קשה מעבודתו לצד וויינסטין בסרט "השבוע שלי עם מרילין" בשנת 2011. "הביקורות הגיעו בסוף הקרנת הניסיון והן היו טובות מאוד, ואני חושב שהוא ציפה שהן לא יהיו טובות", סיפר. "בגלל שהוא זעם על כך שהוא הצליח למרות שחשב שלא, הוא תקף אותי פיזית. דיברנו בחלק האחורי של הקולנוע אחרי שהקהל הלך, אבל הצוות של מירמקס היה מסביב והוא דחף אותי לעבר מכונת קולה ואיים כל מיני דברים. זה היה מפחיד. אבל הוא פשוט זעם על כך שהסרט הצליח בגרסה שלנו". 



בתגובה לסרט נמסר מצדו של וויינסטין כי "הסכמי אי חשיפה עם עובדים בחברות בידור ותקשורת הם עניין סטנדרטי" וכי "בעוד שוויינסטין התנצל על התנהגותו הבלתי רגישה במצבים שונים בעבר, הוא מכחיש בתוקף שהוא היה מעורב אי פעם בהתנהלות פלילית כלשהי".