תמונות ראשונות מהפצצת הבסיס האווירי הסורי התפרסמו היום (רביעי) על ידי הסוכנות האיראנית תנסים. בתמונות נראה בסיס חיל האוויר בחומס לאחר ההפצצה, כשהרס וחורבן שוררים במקום. כזכור, בסיס חיל האוויר הסורי T-4 באזור חומס הותקף ביום שני ובהודעה שפרסם צבא סוריה נאמר כי שני מטוסים ישראלים שיגרו שמונה טילים לעבר הבסיס הסורי, וכי מערכת ההגנה האווירית הסורית יירטה חמישה מהם. מקור בצבא סוריה הוסיף לסוכנות הידיעות סאנא כי מטוסי F-15 שפעלו בשמי לבנון ביצעו את התקיפה.
 
סוריה, רוסיה ואיראן האשימו את ישראל והטילו עליה את האחריות לתקיפה בחומס, אף על פי שישראל לא אישרה או הכחישה את ההאשמות. ארגון סורי לזכויות אדם דיווח כי לפחות 14 אנשים נהרגו במתקפה בעוד שסוכנות החדשות האיראנית ציינה כי שבעה מן ההרוגים הנם חיילים איראניים.
מקורות זרים טענו כי כי בסיס חיל האוויר הופצץ באופן מדויק הודות ליכולתו של חיל האוויר הישראלי לזהות מטרות בסוריה ובלבנון.

זירת התקיפה בסוריה. צילום מסך: טוויטר
זירת התקיפה בסוריה. צילום מסך: טוויטר
 
התקיפה האווירית כאמור, התרחשה מספר שעות לאחר שהנשיא טראמפ הזהיר כי משטרו של אסד ישלם מחיר כבד בגין מעורבותו בתקיפה בכימית בדומא, תקיפה שגבתה את חייהם של רבים, בהם נשים וילדים. כזכור, שאריות גז זעירות מן הפצצות הקטלניות נותרו באזור שהותקף ובקרבתו. נשיא ארה"ב והמדינות המערביות שוקלות תגובה צבאית בכדי להעניש את אסד על מעשיו בעוד שסוריה מכחישה כי התקיפה הכימית התרחשה ורוסיה טענה שהתקיפה הנה בגדר 'פייק ניוז' והדיווחים שהתרחשה, כביכול, הנם שקריים. בתוך זאת דיווח הבית הלבן כי הנשיא טראמפ ביטל נסיעה לאמריקה הלטינית שתוכננה לו להמשך השבוע, וזאת בכדי לעקוב אחר המתרחש ולשקול תגובה ראויה.

זירת התקיפה בסוריה. צילום מסך: טוויטר
זירת התקיפה בסוריה. צילום מסך: טוויטר