האלוף במילואים, עמוס גלעד, שהיה בעבר ראש האגף המדיני בטחוני במשרד הביטחון אמר הבוקר (שבת) בריאיון לערוץ 2 כי הוא מעריך שלא תהיה הסלמה בהמשך בעקבות התקיפה האמריקאית בסוריה: "חשוב מאוד שנשיא ארה"ב אמר שתהיה תקיפה, ארה"ב אמרה שהיא לא תסבול שימוש בנשק כימי. נשק כימי, ברגע שאתה משתמש בו נגד אזרחים, מחר אפשר להשתמש בו בטיימס סקוור, בפריז וגם בישראל. ארה"ב קבעה שלא יהיה שימוש בנשק כימי, והקואליציה איתה. זה מסר חשוב. זה יכול להשפיע על אסד להפסיק ולהשתמש בנשק כימי.
ההשלכות יכולות להיות שהוא יירתע מלהשתמש בנשק כימי לתקופה מסוימת, אבל הוא נחוש להשתלט על סוריה בשילוב רוסיה ואיראן, והוא רואה את עצמו בתור מדכא מרד, כמי שינצח את המרד שכבר שנים הוא מנהל מאבק עיקש איתו, ומוכן להשתמש בכל אמצעי אשר יעזור לו. האיש הזה, להזכירכם, נתן לקוריאה הצפונית אישור לבנות אצלו כור גרעיני, הוא איש מסוכן, וכוח ירתיע אותו לתקופה מסוימת. יש לו הישגים בשטח, והניסיון מראה שהוא יחזור לסורו. כרגע זה מרתיע".
"אנחנו יכולים להגיד שהוא פירק את הנשק הכימי תחת הלחץ הסורי והאמריקאי, היו לו 1,300 טון, מספיק גרמים בודדים לגרום נזק לבנאדם. הוא הצהיר שהוא ויתר על הכל, אבל כדרכו הוא שיקר. את הרוב הוא פירק, והשאיר לעצמו כמות שמאפשרת לו לפגוע במורדים, באוכלוסיה אזרחית, ולא מהסס לפגוע בנשים, ילדים וטף, והוא מייצר גם בחשאי כדי לבצע את הרצח שהוא מבצע מדי פעם, הוא צפצף על העולם.