בעוד ישראל מנהלת מערכה בינלאומית נגד ארגון חיזבאללה כדי לנסות ולפגוע בלגיטימציה לה הוא זוכה במדינות אירופה כמו גם בדרום אמריקה, נציג בכיר של חיזבאללה המקושר לפיגועים בארגנטינה בשנות ה80 וה-90 נגד שגרירות ישראל והקהילה היהודית השתתף באירוע רשמי בברזיל כאורח כבוד. השייח' 


השיעי בילאל מוחסן ווהבה שידוע גם כנציג הבכיר ביותר של חיזבאללה בדרום אמריקה, הוזמן לקחת חלק באירוע שערך מושל סאו פאולו, מריו פראנסה, עם קהילת העסקים הלבנונית בעיר.



שמו של מוחסן ווהבה מוכר בברזיל והוא משמש כשייח' המסגד השיעי בסאו פאולו ומחליפו של מוחסן ראבאני, מי שהיה האישיות הבכירה בארגון חיזבאללה ביבשת. ראבאני נאלץ לברוח מארגנטינה לאחר ששמו נקשר עם הפיגוע בבית הקהילה היהודית בבואנוס איירס בשנת ה-1994 בו נרצחו 85 בני אדם.



על פי התקשורת המקומית השייח' ווהאבה זכה לכבוד רב, ישב בשורה הראשונה של המוזמנים ודאג להיות קרוב כל העת אל המושל החדש. על פי החוקר הברזילאי עמנואל אוטולונגי, ווהבה הוא "שגריר" חיזבאללה ביבשת והינו פעיל מאוד בארגון רשתות הטרור והעברת הכספים באזור משולש הגבולות בין ארגנטינה, ברזיל ופרגוואי. ווהבה חי תקופה מסוימת בפרגוואי אך עקב התנגשויות עם החוק במדינה העביר את מקום מושבו לסאו פאולו. האירוע התקיים כאמור עם אנשי עסקים ממוצא לבנוני זאת במטרה להפעיל לחץ על המושל החדש כדי כדי שיסייע בפתיחת קו ישיר בין בסאו פאולו לביירות.



האירוע הזה התקיים כשברקע נפגש השבוע שר החוץ האירני מוחמד זריף עם נשיא ברזיל מישל טמר. בפגישה אמר הנשיא לשר החוץ כי ברזיל חושקת בהרחבת מערכת היחסים עם איראן וחיזוק הקשרים בין המשלחות הכלכליות. בתוך כך הקהילה הלבנונית בברזיל חזקה ומשפיעה, ראשיתה בתחילת המאה ה-20 ועל פי חלק מהערכות נעמדת על בין חמישה לעשרה מיליון איש.



נוכחותו של "שגריר" חיזבאללה באירוע רשמי עוררה הדים רבים בקרב הקהילה היהודית בברזיל. הקונפדרציה היהודית בברזיל CONIB,  פנתה באופן ישיר אל מושל סאו פאולו והתגובה מלשכתו הייתה כי נפלה טעות וכי רשימת המוזמנים חוברה על ידי אנשי הקהילה הלבנונית וכי לשכתו לא הייתה בלב העניינים, המושל פראנסה הביעה את התנצלותו בפני חברי הקהילה.



יש לציין כי בביקורו של ראש הממשלה נתניהו בספטמבר 2017 ביבשת דרום אמריקה הוא לא ביקר בברזיל, המדינה החשובה ביותר ביבשת מבחינה כלכלית ומדינית. על מערכת היחסים מעיבה התנגדותה של ברזיל לאשר את מינוי דני דיין לשגריר במדינה עקב היותו תושב יהודה ושומרון. במשרד החוץ אמרו לפני נסיעת ראש הממשלה ליבשת כי היחסים מצוינים וכי הדיאלוג בין המדינות יתחדש.



הקונסול הישראלי הכללי בסאו פאולו דורי גורן אמר למעריב-השבוע כי "היחסים עם הקהילה המקומית וישראל טובים מאוד, רק לפני כמה ימים ביום העצמאות שלנו הוקרן על מגדל המשמש את התאחדות התעשיינים של סאו פאולו דגלה של ישראל במשך ארבעה לילות. יש לציין שראש התאחדות התעשיינים הוא ברזילאי ממוצע לבנוני כך שהחלק הזה מעיד שהיחסים טובים גם עם הקהילה וגם עם גורמי הממשל".