בפעם הבאה שאתם מתכוונים לתת טיפ לאומן רחוב בלונדון, עדיף לשלוף את כרטיס אשראי, ולא את המטבעות שנותרו לכם בכיס. העיר האירופאית השיקה מערכת טכנולוגית ראשונה בעולם, בה ניתן יהיה לשלם לאומנים המופיעים ברחוב, ללא שימוש במזומן. המערכת החדשה תכלול כרטיסים דיגיטליים שיחולקו לאומנים, שאותם יוכל הקהל "לקרוא" ולשלם לפי סכומי כסף שנקבעו על ידי האומן מראש. 
ראש העיר של לונדון, סאדיק חאן, בירך על הכמסת מערכת התשלום, ותאפשר לאומנים "לשלוט בכישרון שלהם, ולתת להם הזדמנות להופיע מול קהל גדול מאד של אנשים בלי לוותר על התשלום". עוד הוסיף ראש העיר ואמר כי הוא "שמח שהחברה 'איזיטל', שאחראית על היוזמה המבורכת, בחרה בלונדון כעיר הראשונה בה תושק המערכת המתקדמת". 
 
אומנות רחוב. צילום: רויטרס
אומנות רחוב. צילום: רויטרס


המערכת תקל כמובן גם על הקהל, אבל תשפיע באופן ניכר על הנגנים ועל ההכנסה שלהם מההופעות. אחת המטרות של המערכת היא להגדיל את כמות הכסף שהאומנים מרוויחים ברחוב, מבלי שהם מסתמכים על המזומן שנותר (או לא), בכיסי העוברים והשבים. עד כה, נראה כי זה באמת עובד: אחת האומניות שהשתתפו בקבוצת ניסיון שניהלה החברה, על מנת לבדוק את המערכת, אמרה כי יש לשיטת התשלום החדשה השפעה אדירה על כמות הכסף שמרוויחים האומנים. "יותר אנשים מאי פעם לוחצים על הכפתור על מנת לתת לי כסף בזמן שאני שרה", אמרה האומנית, "ולעתים קרובות, כאשר אדם אחד נותן כסף, זה שלידו הולך בעקבותיו".