חילופי שלטון: ג'וזפה קונטה הושבע היום (שבת) לראש ממשלת איטליה, זאת לאחר שהנשיא האיטלקי סרג'יו מטארלה העניק לו מנדט להקים ממשלה. קונטה, בחירתן של שתי המפלגות הגדולות באיטליה לתפקיד, הושבע למרות שוויתר בתחילת השבוע על המאמצים להקים ממשלה, וזאת לאחר שהנשיא דחה את בחירתו לתפקיד שר הכלכלה. 



מנהיג מפלגת "הליגה" הימנית-קיצונית, מטאו סלביני, קיבל את תיק הפנים בממשלה הפופוליסטית החדשה, בעוד שמנהיג מפלגת חמשת הכוכבים האנטי-ממסדית, לואיג'י דה מאיו, קיבל את תיק הכלכלה. פאולו סאבונה, הכלכלן שמתנגד לאיחוד האירופי אשר יועד על ידי הקואליציה לתפקיד שר האוצר אך נדחה על ידי הנשיא מטארלה, יכהן כשר לענייני אירופה.



רק לפני כשלושה ימים מטארלה מינה את קרלו קוטארלי לראש ממשלת מעבר שיכין את המדינה לבחירות חדשות. קוטארלי אמר אז לכתבים כי הבחירות החדשות ייערכו בסוף 2018 בתחילת 2019. חמשת הכוכבים וה"ליגה", שתי המפלגות שניסו להרכיב קואליציה במשך חודשים מאז הבחירות במדינה, הגיבו אז בזעם להחלטת מטארלה.



המפלגה השמרנית בספרד מפנה את מקומה


הפרלמנט הספרדי הצביע אמש על הפלת הממשלה השמרנית ששלטה במדינה בשש השנים האחרונות והקמת ממשלתה בראשות המפלגה הסוציאליסטית. בהצבעת אי האמון נגד ראש הממשלה, מריאנו ראחוי, הצביעו בעד 180 חברי פרלמנט, 169 התנגדו ואחד נמנע.



מי שמונה לראש מהממשלה הבא - השביעי במספר מאז ימי שלטונו של הגנרליסימו פרנקו בשנות ה-70 - הוא פדרו סאנצ'ז. ראש הממשלה החדש צפוי להכינס לתפקידו ביום שני ולמנות את שריו בשבוע הבא.



סאנצ'ז אמר כי הוא ינסה לשלוט על הבחירות הבאות ב-2020, אבל לא ברור כמה הממשל שלו יכול להחזיק מעמד, עם רק 84 חברי פרלמנט סוציאליסטים מתוך 350. ראש הממשלה המיועד כבר התחייב לשמור על התקציב עבר בפרלמנט ע"י ממשלת ראחוי. מנגד, הוא יתקשה להסיג רפורמות שביצעה הממשלה השמרנית, כולל חוקי עבודה חדשים וקיצוצים בבריאות ובחינוך.