גורם בצבא סוריה אמר אתמול כי "התקיפה על בסיס T4 בוצעה על ידי ישראל". הוא הוסיף וטען כי אחד מכלי הטיס התוקפים נפגע כתוצאה ממערכות ההגנה האוויריות. מוקדם יותר, סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה דיווחה כי בסיס האוויר T4 שבאזור חומס הותקף מן האוויר. על-פי הדיווח הצליחו כוחות ההגנה האווירית ליירט חלק ניכר מהטילים. 
מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מדווח כי התקיפה כוונה ללוחמים איראניים השוהים בבסיס. עוד דווח בטלוויזיה הסורית כי בין ארבעה לשישה טילים נחתו סמוך לבסיס והביאו לנזק חומרי בלבד.
אף על-פי שסוכנות ידיעות לא מציינת בדיווח הרשמי כי ישראל היא העומדת מאחורי התקיפה, עסוקים הפרשנים באולפן במתן הסברים לאינטרס הישראלי והאמריקאי בתקיפת סוריה על מנת לסייע ל"טרוריסטים".לפי הדיווח בסוכנות הידיעות סאנא, חלק גדול מהטילים שנורו - יורטו על ידי המערכת. שדה התעופה השוכן כ-60 ק"מ ממערב לתדמור, הוא אחד הבסיסים הצבאיים הגדולים ביותר בסוריה. בבסיס מוצבים כוחות איראניים וטייסות של מטוסי מיג-25, סוחוי Su-22 וסוחוי Su-24.

בסיס T4 היה יעד למספר תקיפות בחודשים האחרונים, רובן מיוחסות לישראל. ב-10 בפברואר השנה הבסיס החל את העימות האווירי בין ישראל לסוריה, אחרי שממנו יצא מל"ט איראני שחדר לישראל והופל באזור בית שאן. בתגובה תקפו מטוסים ישראלים את קרון ההפעלה של המל"ט בבסיס T-4 והשמידו אותו. אחד מהמטוסים התוקפים נפגע והתרסק בשטח ישראל ובתגובה תקף צה"ל 12 מטרות סוריות ואיראניות ברחבי סוריה.

ב-9 באפריל 2018 הופצץ הבסיס פעם נוספת, כנראה בידי ישראל. בתקיפה נהרגו כ-14 אנשי צבא, בהם לפחות 7 אנשי משמרות המהפכה האסלאמית של איראן. על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל מטרתה הייתה להשמיד מערכת הגנה אווירית מתקדמת שהעבירו משמרות המהפכה אל תוך הבסיס, זאת על מנת למנוע מהם להשתמש על מטוסים ישראלים. בעקבות התקיפה איימה איראן להגיב בתקיפות נגד ישראל, איום שהתממש כחודש לאחר מכן, כשאיראן שיגרה מספר טילים לעבר ישראל.