שני מדענים פלסטינים, ד"ר סלימאן אל-פרא ומוחמד אל-פרא, מתו בנסיבות חשודות באלג'יריה, כך דיווחה הערב (ראשון) השגרירות הפלסטינית במדינה למשפחותיהם. על פי ההערכות, השניים - ששהו במדינה לצורך לימודיהם, מתו יחדיו בדירה, ככל הנראה כתוצאה מהתחשמלות או דליפת גז, אך משפחת אל-פרא, שמתגוררת בחאן יונס שברצועת עזה טענה כי מדובר בחיסול.



גם מקור בשגרירות הפלסטינית באלג׳יריה הכחיש את טענות המשפחה וטען כי אין רקע פלילי למותם של שני האחים הסטודנטים. המקור אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען כי השניים נחנקו למוות בדירתם, בשל דליפת גז, והדגיש כי כבר בחקירה ראשונית של משטרת אלג׳יר עלה, כי השניים מתו בנסיבות אלה. "לצערנו, אירועי המוות בשל דליפת גז רבים בחודשי הקיץ", אמר המקור.



זהו לא מקרה הראשון בו מדענים פלסטינים שמצאו את מותם בחו"ל, כאשר ההאשמה הופנתה כלפי ישראל. בסוף שנת 2017, חוסל מהנדס האווירונאוטיקה מוחמד א-זווארי, ללא רוח חיים לאחר שנורה במכוניתו סמוך לביתו בתוניסיה. לאחר מותו נחשף כי א-זווארי העביר ידע על ייצור מטוסים לא מאוישים לידי ארגון החמאס, לאחר שהצטרך לזרוע הצבאית של הארגון. התקשורת המקומית והפלסטינית הפנתה אצבע מאשימה כלפי המוסד.



בהודעת ארגון הטרור אחרי מותו נאמר כי "זווארי היה אחד המנהיגים שפיקחו על פרוייקט המל"טים 'אבביל'", כמו כן, בחמאס הגדירו את א-זווארי כ-"שאהיד, מהנדס ומנהיג של האומה האסלאמית", והוסיפו כי הוא הצטרף לגדודי אל קסאם לפני 10 שנים "כמו רבים מבני האומה האסלאמית, שמטרתם הייתה פלסטין, ירושלים ואל אקצא". בהודעה נאמר עוד כי "דמו של המנהיג א-זווארי לא נשפך לחינם, שכן ההתנקשות בחייו היא תמרור אזהרה לאומה הערבית והאסלאמית שהאויב הציוני וסוכניו עושים במדינות האזור פעולות 'מלוכלכות והגיע העת לחתוך את היד הבוגדנית והפחדנית הזו". גם נשיא תוניסיה, אל-באג׳י קאיד א-סיבסי, האשים את ישראל במעשה במהלך נאום שנשא כשבועיים אחרי ההתנקשות.