רועי ארז, הישראלי שנתפס בלב ים על ידי חיל הים הקולומביאני, הסתבך בפרשיית סמים קשה, אשר עלולה לעלות לו בהרבה מאוד שנים בכלא. ארז, אשר מחזיק באזרחות ישראלית וגרמנית, חשוד בכך שהיה שותף להברחת 234 ק"ג של קוקאין בספינתו, איתה שט באזור סן אנדרס, אשר נמצא בין פנמה לארובה.



היחידה עצרה את הספינה, שנקראת "נאם 8", כאשר היתה במים הטריטוראליים של קולומביה. ארז טוען כי פיראטים הכריחו אותו להעלות נוסע וציוד לסירה שלו, והורו לו להשיט אותו לג'מייקה. חיל הים בקולומביה מתייחס לתפיסה כהישג גדול, והודיע כי העבירה את ארז לחקירה, יחד עם האדם שנמצא עמו על הספינה.

במשרד החוץ אישרו את פרטי המעצר, ואף ביררו מה מצבו, כשנציג של הקונסוליה הישראלית שוחח עמו: "האזרח הישראלי אשר על ספינתו עלו חיילי חיל הים של קולומביה, עת שט בין ג'מייקה לקולומביה, הובא לאי סן אנדרס אשר בקולומביה והוא נתון בבדיקת הרשויות. קונסול ישראל בבוגוטה, יובל שרעבי, ווידא כי שלומו בטוב ושוחח עימו טלפונית". ארז נעצר ביחד עם המבוקש, ואדם נוסף, והשלושה הועמדו לתמונה ביחד עם החומר שנמצא, כשעיניהם קשורות והם אזוקים.


כזכור, בשבוע שעבר נחשף סיפורו של ארז לאחר שאחותו, קרין, פרסמה פוסט בפייסבוק, בו גוללה את השתלשלות האירועים וסיפרה כי הוא דיבר איתה בטלפון הלוויני: "שלום, פונה אליכם בבהילות לגבי סיטואציה שמתרחשת ממש עכשיו במים הבינלאומיים שבין ג'מייקה לקולומביה: אחי, רועי ארז שיצא להפלגה בסירה שלו מישראל בחודש יולי 2017 ושהה לאחרונה בפנמה, חבר לבית חב"ד בפנמה ששידכו לו זוג ישראלים להפלגה בשלושת הימים האחרונים", כתבה.
 
ארז אזולאי הוסיפה: "אתמול הוריד את זוג הישראלים בפנמה ויצא לכיוון ג'מייקה. בהיותו במים הבינלאומיים התנפלו עליו קבוצת דייגים/ פיראטים וכפו עליו באיומי רובה טעון מסוג קלצ'ניקוב או M16 להשיט אדם שאינו מכיר יחד בסירה שלו יחד איתו לג'מייקה. הוא נאלץ להיענות להם מחשש לחייו. כעבור כמה שעות, ספינת טילים קולומביאנית ובה חיילים השתלטו על הסירה שלו באלימות וכוח וגרמו נזק רב, הם כרגע גוררים את הסירה לקולומביה כשעליה שישה חיילים חמושים, אחי רועי ארז והנוסע המבוקש".